הוועדה לצדק חלוקתי בראשות ח"כ מיקי זוהר קיימה דיון לבחינת הטענות לקיפוח והפקעת מחירי הטיסות לחסידי ברסלב הנוסעים לאומן בראש השנה. יו"ר הוועדה ח"כ זוהר אמר: "לקראת ראש השנה יש נהירה  לאומן של עשרות אלפי אנשים. לקראת היום הזה המחירים עולים בצורה מאוד משמעותית ולא פרופורציונאלית. אני חושש שיש כאן תיאום מחירים, ומנצלים את הרצון של אנשים להגיע לאומן. לפיכך יש לעצור את הטיסות לקייב עד הפסקת קרטל המחירים בטיסות לאומן".

חסידי ברסלב שנכחו בוועדה טענו כי המחירים בראש השנה הם פי שלושה מאשר בכל השנה.  יש כמה חברות שמנהלות את זה בצורה שלטענתם שנראית כמו קרטל. לדבריהם הטיסות לאומן הן שוק סגור שאי אפשר להכניס אליו שחקנים חדשים. בעית המחירים יכולה להיפתר באמצעות משרד התחבורה ורשות שדות התעופה".

הסביר דני מורג, מרשות התעופה האזרחית: "נתנו היתר הפעלה טיסות לאומן ל7 חברות – 4 אוקראיניות ו3 ישראליות. לדעתי מאוד מסובך ליצור קרטל בין שבע חברות.  רשות התעופה האזרחית לא קיבלה שום טענה על תיאום מחירים. אם יש קרטל צריך לפנות לרשות להגבלים עסקיים."

ח"כ דוד ביטן: "יש לי ההצעה, בוא נעכב תקציבים למשרד התחבורה עד שיפתרו את הבעיה הזו. איפה הייתם עד עכשיו? חברה שמפקיעה את המחיר בראש השנה תבטלו לה את ההיתר. אתם מתגאים בשמים פתוחים, למי? לאלה שנוסעים ללונדון? תבטלו לכל השנה, רק אם יהיה משבר יהיה פתרון."

ח"כ יעקב אשר:  "אנשים פה משלמים ביוקר ללא שום פרופורציה רק בגלל האמונה שלהם. אנשים עוזבים את משפחותיהם, הולכים וישנים שם בתנאי פנימייה, ויש כאלה שמנסים לעשות על זה קופה. זה לא משנה אם תקראו לזה קרטל או משהו אחר, לא צריך להיות כלכלן גדול כדי להבין מה קורה כאן. צריך לעשות פעולה אגרסיבית, כדי שלא ינצלו את האמונה של אנשים כדי לעשות כסף."

נציג אל-על, שלמה נתן זפרני, אמר "אנחנו לא חלק מקרטל, המחירים נקבעים אצלנו בהתאם למגוון שיקולים. מרבית המושבים נמכרים לסיטונאים ומשם ללקוח. אנחנו לא מגדירים את המחיר לסיטונאי. אנחנו לא מפרסמים הסכמים מסחריים מול סיטונאי."

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר אמר בסיכום הדיון: "אין תשובה טובה למחיר של 1000 דולר, חוץ מתאוות בצע.  הוועדה מזועזעת מהעובדה שעד היום אף גורם לא נתן את הדעת על כך. הוועדה תדרוש מהרשות להגנת הצרכן לבחון האופן מעמיק את הנושא ולהבעיר לוועדה את המסקנות לקראת דיון נוסף שתקיים בנושא. הוועדה לא תשקוט עד שירדו המחירים כבר בראש השנה הקרוב."

 

 

 

כתיבת תגובה

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן