משרד התיירות פועל בקרב חברות תעופה ברוסיה כדי לעודדן לפתוח קווי תעופה לישראל באמצעות מענקים וסיוע בשיווק, לצד פעילות בקרב סיטונאי תיירות, כאשר כיום כמעט כל הסיטונאים הגדולים והבינוניים ברוסיה מוכרים חבילות תיירות לישראל.

בסיוע מענק שנותן משרד התיירות לחברת אורל איירליינס בסך 45 אירו עבור כל נוסע הנוחת באילת, מפעילה החברה 3 טיסות שבועיות לאילת: שתיים ממוסקבה ואחת מסנט פטרסבורג. ברבעון הראשון של 2017 נרשמה עלייה של כ-130% בתיירות מרוסיה לאילת לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף על הטיסה ממוסקבה שנחנכת היום, לאחרונה החלה אורל איירליינס, חברת התעופה השניה בגודלה ברוסיה, להפעיל קו בין סוצ'י לתל-אביב בתדירות של שתי טיסות בשבוע. בקיץ הקרוב תבצע טיסות לנתב"ג גם מיקטרינבורג, מסמארה ומקרסנודאר.

שר התיירות יריב לוין: "רוסיה הינה אחד מהשווקים החשובים ביותר בו אנו פועלים לשיווק ישראל כיעד תיירותי, ואני מברך על החלטת חברת אורל לטוס לכאן בעידוד ובשיתוף פעולה עם משרד התיירות. זוהי הצלחתו של צעד חשוב נוסף לעידוד התיירות מרוסיה אותו ביצענו ואני משוכנע כי פתיחת הקו תביא לעלייה נוספת במספרי התיירים המגיעים לישראל.

אורל היא חברת תעופה נוספת המצטרפת לגל חברות התעופה החדשות הפועלות בישראל בעידוד משרד התיירות. שמנו לנו כמטרה להביא לישראל קווי תעופה ישירים מוטי תיירות נכנסת, ואנו אכן עדים לתנופה בלתי רגילה של חברות תעופה המגיעות לישראל ומביאות עמן תיירים במספרים שוברי שיאים".

אבי נחום, מנכ"ל מסחרי בחברת "מונה טורס", נציגת Ural Airlines בישראל: "חברת Ural Airlines מאפשרת לצרכן הישראלי טיסות למגוון יעדים ברוסיה לרבות טיסות פנימיות במטוסים חדישים, בשעות נוחות ומחירים אטרקטיביים. בתחרות השוררת היום בטיסות לרוסיה אנו נעשה את המירב להבליט את יתרונות חברת Ural Airlines על המתחרות ומקווים שהצרכנים ידעו לזהות זאת".

בימים אלה מפרסם המשרד ברוסיה את קמפיין Two Cities One Break לעידוד התיירות לישראל בהשקעה של כ-3 מיליוני אירו, מתוכם 1.5 מיליוני אירו בפרסום בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי חוצות ובעיתונות הכתובה (אוף ליין), וסכום דומה בשיווק ברשת (אונליין). לפני כחודש ערך מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי סדרת פגישות ביריד התיירות MITT במוסקבה עם נציגי חברות תעופה וסיטונאי תיירות והציג להם את נוהלי הסיוע של המשרד ואת הפוטנציאל העסקי של התיירות לישראל. השיווק ברוסיה מתבצע בעיקר במוסקבה, בסנט פטרסבורג, ביקטרינבורג ובסמארה.

בשנתיים האחרונות, בצל המשבר הכלכלי ברוסיה ומשברים גיאו-פוליטיים שונים במזרח התיכון, מובילה לשכת משרד התיירות ברוסיה ומדינות חבר העמים בהצלחה את השיווק של ישראל ברוסיה ומנהלת קמפיינים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. למרות המשברים הללו, מספר התיירים הנכנסים מרוסיה לישראל, לא רק שלא ירד, אלא אף עלה בשיעור של 35% ברבעון הראשון של 2017.

בעקבות ההצלחה של שיווק אילת ברוסיה באמצעות קמפיין ייעודי המתאר את המעבר מהקור הרוסי לחופים שטופי השמש באילת – לפני כחודש הוזמנה מנהלת לשכת משרד התיירות של ישראל ברוסיה קסניה קוביאקוב להרצות לנציגי ממשלת מוסקבה וממשלות של מחוזות נוספים ברוסיה וכן סיטונאים, על אילת, כדוגמה להצלחה בהתפתחות וקידום אזורי נופש (ריזורטים). קוביאקוב הרצתה על אסטרטגיות ופעילויות שיווק ופיתוח תשתיות תיירותיות.

בנוסף, הוזמנה קוביאקוב על ידי משרד התרבות הרוסי, להרצות בסנט פטרסבורג בדצמבר האחרון בפני מחלקת התיירות של המשרד, בפורום של כ-200 שרים של מחוזות רוסיה, אנשי תיירות ותקשורת, בנושא: "ארגון אירועים ככלי אפקטיבי לקידום תיירות נכנסת".

כתיבת תגובה

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן