חברת אל על מסכמת את הרבעון השלישי של שנת  2019 עם גידול בפעילות העסקית, עליה בנתח השוק, ירידה בעלויות הדלק ורווח בסך של 27 מיליון דולר. זאת לעומת כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב647 מיליון, וההוצאות היו 505 מיליון.

מתחילת השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ 1.66 מיליארד דולר, עליה קלה בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד; ההפסד בתקופה הסתכם בכ 28 מיליון דולר, לעומת הפסד בסך של כ 21 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה  מדווחת ברבעון זה על גידול של כ- 8% בהיצע המושבים, עלייה של כ- 6.5% בתנועת הנוסעים ועלייה של 2% בנתח השוק. הוצאות הדלק פחתו בכ-13.5 מיליון דולר, הן כתוצאה מירידת מחיר הדס"ל בשוק והן כתוצאה משימוש במטוסים החדשים היעילים מדגם 787-9.

הרווח לפני מס ברבעון הסתכם 35 מיליון דולר, בהשוואה לרווח לפני מס בסך של כ-54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הושפע מעליה בהוצאות המימון וגידול בהוצאות השכר, בעיקר בשל ירידה בשיעור ריבית ההיוון של ההתחייבויות האקטואריות.

כמו כן, החברה הודיעה היום על הגדלת צי מטוסיה בשלושה מטוסים נוספים מסוג NG 737-800

בנוסף, החברה מודיעה על כוונתה לבצע טיסות ניסוי ישירות לאוסטרליה על מנת לבחון התכנות לביצוע טיסה ישירה למלבורן. הטיסות יבוצעו במהלך הרבעון השני של שנת 2020 לראשונה בהיסטוריה, טיסה ללא חניית ביניים, מנתב"ג למלבורן וחזרה .

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אומר:  "למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%.

תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה  מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית.  לצד זה יצאו משירות החברה בתחילת השנה כל מטוסי ה- 767-300 ובהמשך יצאו משירות כל  מטוסי 747-400, כשהאחרון שבהם סיים את פעילותו בתחילת חודש זה, בטיסת פרידה מיוחדת ומרגשת לאחר כ- 50 שנות שירות  של הצי בחברה. השלמנו את עיקר התכנית לשיפור פנים המטוס בצי צר הגוף מדגם NG737-800 .

חתמנו על הסכם לחכירה של שלושה מטוסים נוספים מדגםNG   737-800 לתקופה של שש שנים, אשר הראשון שבהם צפוי להתקבל בחודש הבא והשניים האחרים צפויים להתקבל בחודש אפריל 2020. צי המטוסים שלנו נעשה צעיר יותר ולראשונה ירד הגיל הממוצע של המטוסים מתחת לעשר שנים. המוצר שלנו משתפר ואנו עדים לגידול מתמיד בשביעות רצון לקוחותינו.

כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי הפעילות הקיימת והמשך הרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. עד כה ב- 2019 השיקה החברה את הקווים לניס, סאן פרנסיסקו, מנצ'סטר ולאס וגאס, וב- 2020 צפויה החברה להשיק את הקווים לשיקאגו, לטוקיו, לדבלין ולדיסלדורף.

בחודש ספטמבר חתמה החברה על הסכם משולש עם החברות כאל ודיינרס  ובצירוף שותף אסטרטגי חדש Mastercard עבור כרטיס האשראי הממותג Fly Card . כרטיס האשראי החדש שיונפק הינו משולב דיינרס וMasrerCard  עם כיסוי עולמי, לצד הרחבת אופציות מימוש הנקודות בעולם התעופתי והחוץ תעופתי. כרטיס האשראי Fly card ומועדון הנוסע המתמיד מהווים את אחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה.

ברצוני להודות לקהל לקוחותינו על האמון בחברת אל על. אני משוכנע כי אל על תמשיך להעניק ללקוחותיה שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים. אנו עושים הכל כדי שהלקוח ייבחר בנו בכל פעם מחדש.

אני מביע  הערכה מיוחדת לאנשי אל על, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות ובמסירות ושותפים למאמץ המיוחד להצלחת החברה."

כתיבת תגובה

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן