הקו החדש הוא שלב נוסף במגמת ההתרחבות של חברת התעופה "גרמניה" בשוק הטיסות מישראל לגרמניה. "הקו שנחנך היום הוא נוסף על הקוים שאנחנו מפעילים להמבורג ודילסלדורף" אמר גדעון טהלר, מחברת טל תעופה, נציג "גרמניה" בישראל. הוא הוסיף שבקרוב מאוד הם יפתחו עוד קו תעופה גם לברלין. חברת התעופה "גרמניה" נחשבת חדשה יחסית בפעילות בישראל. רק לפני שנה וחצי החלה להפעיל קוי טיסה מישראל, וכבר היא מוסיפה עליהם עוד שני קוים.
מחיר כרטיס הטיסה לנירנברג הוא 79 יורו בלבד לצד אחד, כולל מסים וארוחה חמה וכבודה עד 25 ק"ג. נירנברג היא העיר השניה בגודלה במחוז בוואריה, עם כחצי מיליון תושבים, ומהווה את המטרופולין של 2.5 מיליון איש בערי הסביבה. גרמניה איירליינס מפעילה 29 מטוסים מ13 שדות תעופה בגרמניה ליעדים במזרח התיכון, צפון אפריקה, וכמובן לאירופה עצמה.
לרגל חנוכת הקו מת"א ערכה חברת "גרמניה" ארוחה ערב חגיגית במתחם שרונה, בבנין טמפלרי-גרמני משופץ. לארוע הגיע מנהלים בכירים של גרמניה איירליינס ומשדה התעופה של נירנברג, עיתונאים מגרמניה ומישראל, ונציג שגרירות גרמניה כיבד בנוכחותו את האירוע. "בוואריה ונירנברג הם מהאזורים היפים ביותר בגרמניה, ואנחנו מתכוננים להשקיע בהסברה כדי שגם הישראלים יגלו את האזור" אמר גדעון טהלר.
גם מנהל המכירות של "גרמניה", פול סקודלרו, הזמין את העיתונאים הישראלים לבקר בנירנברג ולהפיץ לקוראיהם את יופיה ונפלאותיה. הוא חשף ויכוח וחילוקי דעות שיש לחברה עם רשות שדות התעופה על מועד ה'סלוט 'שהם מבקשים לקבל בקו לברלין. הוא גילה כי בשנה הבאה תחליף חברת "גרמניה" את המטוסים שהיא מפעילה בקו לישראל. "כיום אנחנו מפעילים מטוסים עם 150 מושבים, אבל נחליף אותם למטוסים עם 280 מושבים, בזכות הביקוש הגדול בקוים לישראל".
מייקל דופר, מנכ"ל שדה התעופה של נירנברג, אמר שכיום פועלים 60 קוים משדה התעופה של נירנברג, רובם למערב אירופה ולדרומה. "אנחנו לא מכוסים מספיק לכיוון מזרח, ואני שמח שחברת התעופה גרמניה פותחת את הקו לישראל לכיוון דרום מזרח". הוא אמר שגם באזור נירנברג יש אתרי תיירות והיסטוריה כמו שישראל עשירה בהן, וציין את הבירה שהומצאה בבוואריה.
הארוע הסתיים בהרמת כוסות בירה לחיי גדעון טהלר שחגג יומולדת ולהשקת הקו החדש.