סניף חברת התעופה אמריקן אייליינס בישראל אירח קבוצה של סוכני נסיעות דתיים על סיפון מטוס בואינג 777-200 שחנה בנתב"ג. המפגש נועד להציג לסוכני הנסיעות את המושבים והמוצרים של אמריקן, ולחוות אותם אישית כדי שיוכלו להציע ללקוחותיהם לאור ניסיון אישי ולא רק תיאורטי. את המפגש המיוחד אירגן שמחי ויינברג, מראשי קבוצת חו"ל מהודר, והמארח היה יאן פולמן לביא, מנהל המכירות של אמריקן איירליינס בישראל.

אמריקן מפעילה טיסה יומית לניו יורק ושלש טיסות שבועיות למיאמי. אתמול אחר הצהריים חנו שני מטוסים של אמריקן בנתב"ג, לקראת המראות בערב לשני היעדים. נכנסנו לאחד מהם שהיה לאחר הניקיון, ולפני ההטענה של המזון במטבחים.

מר פולמן הזמין אותנו לשבת על המושבים המפנקים במחלקת העסקים בקדמת המטוס, ולהתנסות בהפעלת הכפתורים של הבידור, שקעי הטענה USB, והמסך האינטראקטיבי הגדול מול כל מושב. בנוסף, לנסות בעצמנו את הפיכת המושב למיטה נוחה לשינה.

משם "ירדנו" למחלקת פרימיום אקונומי לחוות ישיבה במושבים הרחבים, עם המרחק של 38 אינץ' בין השורות. למושבים אלה יש אפשרות הגבהה לרגליים ולברכיים מדגם Foot Rest. מניסיון אישי של נוסע קבוע בפרימיום בחברות תעופה שונות, אני מעיד שה Foot Rest של אמריקן הוא מהנוחים ביותר שחוויתי מעודי.

ה"קיט לנוסע" במחלקה זו כולל גם אוזניות גדולות ומשופרות, וכרית ושמיכה נוחים יותר.

משם עברנו למחלקת תיירים, שכנראה היתה המטרה הראשית של הסיור המודרך. כל סוכן נסיעות יודע שיש סוגים אחדים של כרטיסים ל"מחלקת אקונומי". מבחינתנו, ההבדל הוא במחיר כרטיס הטיסה ובעמלה. יאן פולמן הזמין אותנו לשבת ולהרגיש את ההבדלים גם בנוחות הפיזית לנוסע. מתברר שמדובר באותם מושבים בדיוק, אך ההבדל הוא במרחב לרגליים. ברוב תא הנוסעים המרחק בין השורות הוא 32 אינץ', ואילו במחלקת אקונומי המשופרת Main Cabin Extra המרחק בין השורות הוא 34 אינץ'. ניסיתי את שתי האפשרויות, וחשתי בהבדל גדול. ההבדל הוא משמעותי במיוחד לנוסעים גבוהים וארוכי רגליים. זה מזכיר לי את ההבדלים שהיו מקובלים עד לפני כעשרים שנה בין מחלקת תיירים למחלקת עסקים במטוסים הישנים. עד הסיור הזה ידעתי על ההבדלים, אבל כעת אני גם מבין אותם.

לדעתי, שווה לשלם תוספת המחיר למושבים האלה. המושבים האלה נמכרים מראש עם "תוספת הושבה" ובחירת מושב מועדף. יאן פולמן אומר שהמושבים של Main Cabin Extra מוענקים גם כשידרוג חינם לחברי מועדון הנוסע המתמיד של אמריקן AAdvantage, על בסיס מקום פנוי, עם קדימות לבעלי מספר נקודות הגבוה ביותר בין הנוסעים באותה טיסה.

בנוסף על הכרת סוגי המושבים, יאן גאה במערכת הבידור בטיסות של אמריקן. לדבריו, אמריקן הם הכי טובים בכמויות ובסוגים של מוזיקה ומשחקי מחשב. בקוים לישראל הוסיפה החברה גם תוכניות בידור בעברית. שאלנו אותו על מוזיקה חסידית ושיעורי תורה ודף יומי, והוא אמר שישקול ויבדוק היתכנות להוסיף גם תכנים כאלה.

עוד שירות מיוחד בקוים לישראל: לכל טיסה מצורף גם דייל אחד לפחות דובר עברית, כדי לשרת גם נוסעים שאינם שולטים באנגלית. גם בדלפקי הצ'ק אין לטיסות מאמריקה לישראל עובד לפחות אדם אחד דובר עברית.

יאן פולמן (שלישי מימין) עם חלק ממשלחת הסוכנים של חו"ל מהודר

מאי קמ"ל? המסקנה שלי מהסיור היא שחברת אמריקן איירליינס משקיעה מחשבה רבה בשירות לנוסעיה, יותר מרוב חברות התעופה האמריקאיות בקוים לישראל.

 

 

דילוג לתוכן