חברת התעופה אמריקן איירליינס מוזילה את מחירי כרטיסי הטיסה בצורה דרמטית. טיסה לניו יורק תעלה רק החל מ 485$,  וטיסה למיאמי החל מ435$ בלבד. טיסת קונקשן ללוס אנג'לס תעלה רק 472$. מחירים אלה הינם כמחצית מהעלות הרגילה שאנו רגילים לשלם.

בעל הבית השתגע?

את התעריפים המטורפים אפשר להבין על רקע כוונת החברה להתבסס יותר בשוק הישראלי. אמריקן איירליינס היא חברת התעופה הגדולה ביותר בעולם, אך בשוק הישראלי היא לא גדולה. בינתיים. בעבר היא פעלה בישראל באמצעות נציגת מכירות GSA מקומית, אך לפני כשנתיים היא מינתה את מר יאן פולמן לביא להקים ולנהל את הסניף הישראלי שלה. יאן נחשב תותח שיווק ומכירות, ומכיר היטב את השוק הישראלי בכלל, ואת ציבור הנוסעים הדתיים בפרט. ההוזלה המדהימה היא עוד אחת מהיוזמות המבורכות שלו.

ההודעה יצרה באזז ורעשים בשוק. נוסעים מנוסים תמהים האם חברת התעופה יכולה להרוויח במחירים שכאלה? אם כן, מה זה אומר על הריווחיות של חברות התעופה? היתכן שבתעריפים המקובלים הן שודדות אותנו כביכול? צע"ג!

אמריקן מפעילה טיסה יומית לנמל קנדי בניו יורק, ושלש טיסות שבועיות למיאמי. בחודש מרץ 2022 תוסיף קו ישיר גם לדאלאס פורת-וורס, נמל הבית שלה. בטיסות שלהם מנתב"ג הם מפעילים מטוסי בואינג 777-200, עם 4 מחלקות- ראשונה, עסקים, ומחלקת תיירים שמחולקת לתיירים-פרימיום, ותיירים רגילה. בכל הטיסות הסלוטים נוחים מאוד לישראלים. ממריאים בשעת לילה ונוחתים בבוקר, באופן שמרויחים עוד יום עבודה ביעד.

החברה מציעה לשומרי כשרות גם ארוחות מתוצרת קייטרינג ריגל בטיסות מישראל לארה"ב, וארוחות של בד"ץ העדה החרדית בטיסות מאמריקה לישראל. לאחרונה הטיסה החברה את האדמו"ר מסדיגורה לניו יורק, בטיסה שזכתה להדים והערכה בציבור הדתי. באותה טיסה התגלה שיאן פולמן לביא הטמיע בחברה גישה אוהדת לציבור הדתי, בכך שהציב רק דיילים גברים במחלקה שבה ישב הרבי, ודאג לו לטיפול וליווי כראוי למעמדו.

גם מצב התברואה באמריקן ראוי לשבח. נשיא החברה החליט שכל עובדי החברה חייבים להיות מחוסנים עד שבת פרשת "ויגש", ה4 לדצמבר 2021. בנוסף, החברה פיתחה אפליקציה של דרכון בריאות דיגיטלי VeriFly שמאפשר לנוסעים להתעדכן בדרישות הכניסה ליעד ולהציג אישורי חיסון ובדיקת קורונה באופן דיגיטלי.

יאן פולמן-לביא אומר: "המחירים האטרקטיביים, המשתלבים בחוויית השירות והטיסה המוצעת, הופכים את ארה"ב ליעד חורף אטרקטיבי לקהל הישראלי. לרשות הנוסעים מוצעים  3 מחלקות לבחירה:  מחלקת תיירים (אקונומי), פרמיום אקונומי ומחלקת העסקים המתקדמת. בכל המחלקות מוצעים לנוסעים אינטרנט ומערכות בידור בהתאמה לקהל הישראלי ארוחות ויין כשרים בהזמנה מראש, הודעות כריזה גם בעברית, תוכניות בידור ושמע עם כתוביות בעברית ועוד".

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן