היום נחנך שביל אופניים חדש שמחבר את תל אביב עם אזורי התעסוקה של רמת גן ובני ברק.
השביל החדש מחבר את השכונות הסמוכות לפארק הירקון, בבלי, בני דן, אוסישקין, מעוז אביב, כוכב הצפון ועוד, לכיוון אזור התעסוקה ברמת החייל ועד לבני ברק ורמת גן. הוא כולל שני מסלולים מקבילים ברוחב של 3 מטרים כל אחד, ופס הפרדה ברוחב מטר נוסף. העבודות להקמתו של השביל כללו את הריסת אחד הקירות המקיפים את איצטדיון האתלטיקה והרחקתו של הקיר ב-2.5 מטרים צפונה, עבודת נטיעות, עבודות גיזום לכל אורך השביל, תימוך תעלת הניקוז, הוספת עמודי תאורה, שיקום הקיר הגובל במימדיון, שיקום מדשאות וצמחיה.
סילבן אדאמס גוזר הסרט לפני יציאתו לרכיבה בשביל החדש. צילום כפיר סיון
את השביל מימנה קק"ל עם המיליונר שהביא לישראל את הג'ירו ד'איטליה, סילבן אדאמס מקנדה, ושביל זה הוא שלב ראשון בתוכנית חדשה לקדם עוד את ענף הרכיבה על אופניים בישראל. השבילים הבאים בתכנית זו יובילו את הרוכבים מהערים חולון, בת ים, רמת גן ובני ברק לתוך תל אביב, באופן שיקל על עומסי התנועה ויאפשר לציבור להגיע למקומות העבודה באמצעות אופניים. האורך הכולל של התוכנית יגיע בסיומה עד 110 קילומטרים, שייבנו לצד שדרוג תשתיות רוכבי האופניים הקיימות. השבילים מתוכננים לשרת הן את הרוכבים והן את הולכי הרגל, באופן שייצר ביניהם חציצה ויאבטח את משתמשי הדרך.
אומר הפילנתרופ הישראלי-קנדי סילבן אדמס: “לפני כמה שנים ערכתי מספר אירועי התרמה במונטריאול, ובחרתי להשקיע את הכספים שנאספו לטובת הקמת שבילי אופניים שיחברו את העיר תל אביב לערים סביבה, כדי לאפשר לעשרות אלפי אנשים להגיע לעיר ולמקום עבודתם בצורה מהירה, בריאה וירוקה, כאשר המטרה הסופית היא להפוך את העיר תל אביב לאמסטרדם של המזרח התיכון. אמסטרדם שמה לה למטרה בשנות ה-50 להפוך את העיר לעיר האופניים וכך אני מאמין שאם העיר תל אביב תציב בפניה את החזון הזה היא תצליח להפוך אותו למציאות".