בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

אמיר הלוי: התיירות זקוקה לניהול מקצועי ולאכיפה משטרתית

משרד התיירות בודק לפני כל השקעה שלפרויקט יהיו ביצוע ותחזוקה נאומים. "צריך להתמקד בטיפוח ולא רק בפיתוח" הכריז מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי בכנס השנתי של איגוד המתכננים בישראל. הכנס עוסק השנה בצורך לחשיבה מחדש וקבלת החלטות, כחלק ממשבר הקורונה והאתגרים שהוא יוצר בתחום התכנון.

עוד אמר הלוי: "במשרד התיירות יש כ-300 מיליון ש"ח לפיתוח בתי מלון ואמצעי לינה ואנו מנסים היום לחשוב על הדברים אחרת. לאחרונה היה לנו מאבק קשה עם אגף התקציבים, כשהבנו את רמת הביקושים הגבוהה בתל אביב, והתעקשנו לתמרץ את היזמים להסבות מבנים בעיר. אני שמח לבשר שבפעם הראשונה החרגנו את ת"א רק לנושא הסבות, עקב ההיצע המוגבל. הכרנו בכך שהתיירות הולכת להיות עירונית ושחסרות עתודות קרקע. מתוך 20 מיליון ₪, שהקצבנו לנושא כבר קמו עשרות פרויקטים: מלוניות, הוסטלים ואפילו קמפינג בת"א".

"בכל הארץ תמרצנו תיירות עממית עם  33% מענק לעומת 20% שניתנים למלונות. הדבר הבא זה קריית שמונה. אנו רוצים לפתח את הגליל כמנוע לתיירות צליינית, אבל  אי אפשר לדבר על מספרים ללא פתרונות תחבורתיים. בירושלים אי אפשר להביא עוד תיירים לכנסיית הקבר, ולכן קידמנו תכנון של הקמת רכבל. לפני הקורונה היתה העיר העתיקה מלאה באוטובוסים שיצרו זיהום אוויר רציני. היה מצב של "אובר טוריזם" ואז ממאה קמ"ש ירדנו לאפס. אני מקווה שכל הפעולות והמהלכים שאנחנו עושים בימים אלה יחזירו את התיירים לישראל מהר ככל האפשר".

לדבריו, אחד האתגרים בהם צריכה לעסוק הממשלה הבאה הוא ערים מעורבות כמו עכו. "השקענו מאות מיליוני שקלים בנמל חדש, בפיתוח מלונאי, באולמות האבירים, בחאן אל עומדאן, ואז קרה מה שקרה. בלי סדר, אכיפה ובלי משטרה חזקה אין סיכוי לנצח."

"השקענו מאות מיליוני ש"ח בטבריה ובנצרת, ולצערי לא רואים אותם. יש רשויות שאין להן את הידע ואת הכוח לבצע. עצרתי העברת מיליוני ש"ח לרשויות, שאין בהן גורם מקצועי שיכול לנהל את זה. צריך לתכנן באופן שימנע וונדליזם, צריך לתכנן שירותים שניתן לשמור אותם נקיים. כואב הלב לראות עשרות רשויות שקיבלו תקציבי עתק ולא רואים אותם. אנו נופלים בהיבט של הערך תמורת הכסף, וזה קורה בגלל בעיות לא רק של תכנון, אלא כאמור של ניהול ביצוע ותחזוקה. יש בישראל יותר מידי אתרים עם תחזוקה לקויה ושירותים שאינם בסטנדרט בינלאומי. הכל שאלה של ניהול, בנתב"ג למשל התגברנו על כך, והשירותים לתייר ברמה גבוהה. צריך להשקיע בתחזוקה ולהתמקד בטיפוח ולא רק בפיתוח."

צילום: שי לי עוזיאל

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן