בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

ארקיע עושה היסטוריה

בנתב"ג נערך טקס קבלת פנים חגיגית למטוס חדש של ארקיע. בטקס השתתפו מאות מעובדי ארקיע, בעלי החברה, ראשי רש"ת ורת"א, ואורחים רבים. המטוס נחת בערב מטיסתו ראשונה ממפעלי חברת איירבוס בהמבורג. כשהתקרב המטוס לחניה בקרבת הטקס, הוא התקבל תחילה בזרנוקי מים משתי כבאיות, ואח"כ במחיאות כפיים ממשתפי הטקס.

הנוסעים הראשונים שירדו מטיסת הבכורה של המטוס היו האחים נקש, מבעלי ארקיע, שגזרו את הסרט במורד המדרגות.

מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, אמר בטקס שמדובר במטוס חדיש ביותר, וארקיע זכתה להיות הראשונה בעולם שמקבלת את המטוס הזה. חברת ארקיע אוהבת את דגמי NEO של איירבוס. מפעלי איירבוס שידרו את הדגם הזה במיוחד לפי הצעות ודרישות של ארקיע. זה מטוס צר גוף וארוך טווח. זמן השהייה של המטוס באוויר הוארך ל8 שעות, כדי שארקיע תוכל לטוס גם ליעדים מרוחקים יותר מהיום. הרעיון של ארקיע מצא חן בעיני חברות תעופה נוספות, וכיום הדגם המיוחד הזה הוא בעל צבר ההזמנות הגדול ביותר בעולם התעופה.

גם העיצוב הפנימי של המטוס נעשה במיוחד לפי בקשות של ארקיע. הוא מכיל 220 מושבים במחלקה אחת. במטוס החדש יש חיבור WiFi לאינטרנט, ומערכת סטרימר המתקדמת ביותר בעולם. מערכת הבידור של המטוס משדרת למכשיר האישי כל נוסע תכנים של חברת הוט. עוד שני מטוסים מהדגם הזה תקבל ארקיע בחודשים הקרובים.

     

ניר דגן גילה שארקיע עומדת להצטייד גם במטוסים מדגם 330Neo. זה מטוס רחב גוף שעדיין נמצא בשלבי פיתוח, והוא שיכלול של דגם הA330-200-, שיהיה חסכוני יותר בדלק.

מאחורי דוכן הנואמים חנה גם מטוס ארקיע מדגם אמברייר, שהחליף את כל מטוסי הבוכנה של ארקיע. נראה שתחת שרביטו של ניר דגן מתחילה ארקיע עידן חדש. מטוסי האמברייר טסיים בעיקר מת"א לאילת. בהזדמנות זו קרא דגן לממשלה לא לסגור את שדה דב.

דגן סיים את ברכתו בקריאה לעובדי ארקיע "עלינו לדאוג שהמטוסים יהיו כל הזמן באוויר, עם הכי הרבה נוסעים שאפשר".

סמנכ"ל חברת איירבוס, פיליפ קומבט, בירך את ארקיע ואמר "שמונה שנים אנחנו עובדים עם ארקיע בשיתוף פעולה שמועיל לשתי החברות".

בארקיע יש מנהג לתת למטוסים שמות של אומנים ישראלים חשובים. המטוס הזה נקרא על שמו של המשורר אהוד מנור. גם אלמנתו של אהוד מנור נשאה נאום ברכה ותודה לארקיע.

בסיום הטקס הוזמן הקהל לעלות על המטוס להתרשמות. שמתי לב שתאי הכבודה העליונים מעל המושבים נראים גדולים מהמקובל במטוסים אחרים. למי שיזכו לטוס בקרוב במטוס החדש כדאי להזמין מושבים בשורה 27, המרווחת מאוד בגלל יציאת החירום. נראה לי שהמושב הנוח ביותר הוא 28F, שאין כסא לפניו.

    

צילומים: שלומי גרמון, קבוצת חו"ל מהודר

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן