"מדינת ישראל מקדמת בברכה את פתיחת קו הטיסה של חברת התעופה הטורקית אטלס-גלובל לישראל". כך הכריז שר התקשרות, איוב קרא, בטקס הכרזה על מעבר לטיסה יומית. שר התקשורת אמר שלישראל יש ענין בקשרים טובים עם טורקיה, שהיא מהמדינות הגדולות והחשובות במזרח התיכון. "אין שלום בלי אינטרסים כלכלים" אמר השר, "ושיתופי פעולה עם גופים עסקיים כמו אטלס-גלובל משפרים את הקשרים בין המדינות ומוסיפים לשגשוג האישי של האזרחים".
יצויין כי בהשקות קוי תעופה כאלה משתתפים לפעמים רק שר התחבורה או שר התיירות. נוכחותו של שר התקשורת בארוע מעידה על חשיבותו הציבורית.
חברת אטלס גלובל החלה לטוס לישראל רק בסוף אוקטובר עם 4 טיסות שבועיות, וכבר בתחילת דצמבר תגדיל את מספר הטיסות לטיסה יומית. מאיסטנבול אפשר יהיו טיסות המשך ל45 יעדים באירופה ובאסיה, וגם לדרום טורקיה.
רג'יפ אמנאט מנהל המכירות הראשי של אטלס גלובל: "אנחנו שמחים על הביקוש הרב לטיסותינו מת"א, לאור זאת החלטתנו להגדיל את תדירות הטיסות ליומיות כבר מחודש דצמבר הקרוב. אנו מציעים לנוסע הישראלי חווית טיסה מהנה וברמה גבוהה הכוללת במחיר הכרטיס שירות מלא ומפנק, מושבים מרווחים, מחירים משתלמים ביותר וחיבורים מצוינים לעשרות יעדים. פתיחת הקו החדש לישראל היא חלק מהמדיניות העסקית שלנו להתרחב ולהגדיל את רשת היעדים".
אטלס גלובל מציעה טיסות ישירות מת"א לאיסטנבול אטאטורק משם לעשרות יעדי המשך באירופה כמו אמסטרדם, צריך, פריז, לונדון, מילנו, קופנהגן, שטוקהולם, מילאנו ועוד, כמו גם לערים בכל רחבי טורקיה. כל הטיסות בשירות מלא בשתי מחלקות לבחירה: מחלקת תיירים "אקונומי פלוס קומפורט" בה הנוסעים נהנים ממושבי עור עם מרווח רגליים של 77 ס"מ, ארוחת חמה, שתייה קרה/חמה ומזוודה עד 30 ק"ג. מחלקת עסקים הכוללת מושבי עור עם מרווח רגליים של כ-100 ס"מ, ארוחה שף חמה ומגוונת, שתייה קרה/חמה, מזוודה עד 40 ק"ג, כמו גם צ'ק אין מקוצר ומועדף בנמלי התעופה וכניסה ללאונג' המפואר בנמל התעופה באיסטנבול אטאטורק.
זמני הטיסות נוחים מאוד לנוסעים בטיסות קונקשן. הטיסה לאיסטנבול יוצאת מנתב"ג בשש בוקר, ונוחתת בזמן להספיק להגיע לכל טיסות ההמשך. הטיסה מאיסטנבול לנתב"ג יוצאת ב11 ורבע בלילה, לאחר שכל טיסות ההמשך מאירופה נחתו כבר, ואפש להגיע בנוחות ובלי לחץ לצ'ק אין לתל אביב.
אטלס גלובל נוסדה בשנת 2001 כחברת תעופה פנים ארצית, והיא צומחת בקצב מהיר. כיום טסה אטלס גלובל ל58 יעדים ב23 מדינות בעולם, שישראל היא האחרונה שבהן, בינתיים. 70% מפעילותה היא ליעדים בינלאומיים, ורק 30% ליעדים מקומיים בטורקיה. אטלס גלובל מוכרת כרטיסי טיסה גם ליעדים שהיא לא נוחתת בהם בגלל הרגולציה. יש לה הסכמי שיתופי פעולה עם חברות תעופה אחרות כמו אייר פראנס וKLM שהיא נוחתת בנמלי הבית שלהם, והנוסעים ממשיכים באמצעותן ליעדים בתוך אותן מדינות, על אותו כרטיס טיסה ומזוודותיהם עוברות ישירות למטוס. מבחינת הנוסעים שיוצאים מישראל זה אומר שתי עצירות ביניים, אבל מר אמאנט אומר שהמחיר והשירות יפצו על הטרחה הנוספת.
בשנה שעברה הובילה אטלס גלובל 3.6 מיליון נוסעים, והשנה היא תטיס 4.5 מיליון. לחברה יש 27 מטוסי איירבוס, ובשנת 2018 תצטייד בעוד 10 מטוסים. מטוסיה מרווחים יותר מהמקובל, והרווח בין השורות הוא 77 ס"מ. "ויתרנו על דחיסת מושבים במטוסינו כדי שלנוסעינו יהיה יותר נוח" אמר ריג'פ אמנאט.
כיום בסיס החברה הוא בנמל התעופה אטה טורק, ובעוד שנה תעבור לנמל התעופה הגדול שייפתח באיסטנבול.
המחירים הלוך חזור מת"א לאיסטנבול מ-195$. המחירים לאירופה בטיסות קונקשן זולים מהמקובל. לדוגמה- לאמסטרדם מ-257$, לציריך מ-287$, לקופנהגן מ-259$, לשטוקהולם מ-296$, לפריז מ-314$, לונדון מ-415$ ועוד.
נציג חברת אטלס גלובל בישראל, עופר ריינהרט, מנכ"ל ממן תעופה, אמר: "קהל הנוסעים הישראלי וסוכני הנסיעות השכילו להבין את אטרקטיביות המוצר האיכותי ביותר שמציעה אטלס גלובל בטיסות לטורקיה ולמגוון ערים מבוקשות באירופה . אנו גאים לייצג את החברה המובילה והמתפתחת אשר רואה בשוק הישראלי כאחד החשובים ביותר". הוא בירך את מנהלי החברה שהגיעו מטורקיה ואמר שהוא משוכנע ששיתוף הפעולה איתם יהיה לטווח ארוך.