"ישראל נמצאת במקום השני אחרי ארה"ב ברשימת השווקים הלא-אירופאים של התיירות לאוסטריה". כך גילה מיכאל טושמן, מנהל מחלקת המזרח התיכון במשרד התיירות האוסטרי, בהשקת קמפיין התיירות 2023 שנערך הערב בת"א ע"י חברת טרהנובה. בטקס ההשקה השתתפו תיירנים ישראלים רבים, ומאוסטריה הגיעה אליו משלחת מכובדת של כ30 איש.
שגריר אוסטריה בישראל, ניקולאס לוטרוטי Nikolaus Lutterotti, אמר שהחשיבות של ישראל בעיני ממשלתו מתבטאת גם בעובדה ששני שרים בממשלה האוסטרית טרחו לבוא לישראל במיוחד לטקס השקת הקמפיין. הוא הוסיף שהתיירות היא הזדמנות לחזק את הקשרים בין שתי המדינות לאחר מגפת הקורונה. הוא הזכיר שלאחרונה נחתם הסכם שיתוף פעולה בין המדינות על הגדלת התיירות בשני הכיוונים, ועל החלפת ידע בתחומי תיירות ומלונאות. "אוסטריה היא יעד תיירותי בינלאומי, וביקורים הדדיים מביאים למפגשים אישיים ויחסים אישיים שמהדקים את הקשר הטוב בין אנשים ועמים ומדינות" סיכם השגריר.
שרת התיירות של אוסטריה, סוזאן קראוס וינקלר Susanne Kraus-Winkler, נשמעה נרגשת מאוד בפתח דבריה ושיתפה את הקהל: "זו הפעם השלישית שאני בישראל, והיום בקרתי לראשונה ביד ושם שגרם לי התרגשות גדולה". היא ציינה שמספר התיירים הישראלים באוסטריה הכפיל עצמו ב8 השנים האחרונות, ובשנת 2022 הגיע לכמעט מיליון לינות. אוסטריה מציעה נופים וטבע מרעננים משולבים בתרבות איכותית. זה מושך גם ישראלים שמגיעים לאוסטריה ב33 טיסות שבועיות לוינה. "בעתיד אנו מקוים לקבל עוד יותר ישראלים" סכימה השרה.
שר הכלכלה של אוסטריה, מרטין כשר Martin Kocher, דיבר על מדיניות היצוא ואמר שאוסטריה היא מקום טוב לעשות עסקים. ולראיה, היקף הסחר עם ישראל הגיע בשנה האחרונה ל800 מיליון יורו. לדבריו, היצוא גדל מידי שנה בכ20%. לדבריו, אוסטריה הינה גם מדינת מחקר מדעי, שנמצאת בקשרי מידע עם ישראל בתחומים כמו אקלים ואיכות סביבה. "יש לנו גם סקטור גדול וחזק של הייטק, ובתחום החדשנות יש לנו מה ללמוד מישראל ולשתף פעולה איתכם", הוסיף השגריר. הוא סיים את ברכתו באומרו "הכל יודעים כמה יפה אוסטריה, ואני מזמין אתכם לבקר ולראות מה שיש לנו להציע בתיירות".
מיכאל טושמן ממשרד התיירות האוסטרי חשף חלק מתוצאות מחקר על התיירות, שנערך ב5 השנים האחרונות. משרד התיירות חילק שאלונים לעשרות אלפי תיירים שהגיעו לאוסטריה מכל העולם, ביניהם גם 400 ישראלים. המחקר מגלה שלמחצית מהתיירים הישראלים הביקור באוסטריה אינו הראשון עבורם. כשליש מהישראלים (36%) מגיעים במסגרת טיולי משפחות עם ילדים. רוב הישראלים (38%) שוהים במלונות 4 כוכבים, שאותם הם מזמינים מראש באמצעות האינטרנט. התיירים הישראלים נחשבים טובים מאוד, בגלל שכל ישראלי מוציא באוסטריה בממוצע 259 יורו ביום.
מעבר למחקר, הסטטיסטיקה מלמדת שמספר הלינות של ישראלים באוסטריה בשנת 2022 היה 950,000, שזה כפול ממספר הלינות ב2014 שעמד אז על 430,000. זה מציב את ישראל במקום ה13 במדינות המקור של תיירות, ובמקום השני ממדינות המקור מחוץ לאירופה.
בהמשך הערב הוצגה מצגת שמתארת את האטרקציות התיירותיות באוסטריה. המארגנים שמו דגש על אזורי נוף מרהיבים, בגלל שבעקבות הקורונה גדל הביקוש לטיולים במקומות פתוחים. אוסטריה מצטיינת באגמים רבים עם פעולות מים שונות, ובהרים ויערות עם מסלולי הליכה ומסלולי אופניים. אבל אוסטריה ידועה גם במוזיאונים מובחרים שמציגים סוגים רבים של אומנות ותרבות. הטקס הרשמי הסתיים בהצגת הנציגות החדשה של התיירות האוסטרית בישראל. לפני כשלשה שבועות נחתם הסכם שיתוף פעולה תיירותי בין ישראל לאוסטריה, שבמסגרתו גם נבחר משרד יחסי ציבור ישראלי, 'טרהנובה', לקדם את התיירות הישראלית. לבימה הוזמנו לילי מהשגרירות ודב ואימרי קלמן מחברת טרהנובה.
משמאל לימין: דב קלמן, לילי ממשרד התיירות, אימרי קלמן, ומיכאל טושמן