חברת התעופה בריטיש עומדת לערוך שינויים בתפריט הארוחות שיוגשו לנוסעיה בקו לישראל. השינויים בהשפעת סקר על הרגלי הטיסה, שנערך כדי ללמוד ולאפיין את העדפותיו של הנוסע ובחירותיו, בשמונה מדינות ובהן ישראל, צרפת, גרמניה, איטליה, שבדיה, נורבגיה ורוסיה.
מהסקר עולה שהנוסעים הישראלים רוצים קינוח מתוק בסוף כל ארוחה. הישראלים אוהבים לחמניות ובייגל, ופחות אוהבים צ'יפס, הידוע כסמל הקולינרי של בריטניה. הישראלי מעדיף לקבל את מי השתיה בבקבוק, ולא שהדיילות ימזגו לו לתוך כוס. זאת כדי שיוכל לסגור הבקבוק ולהמשיך לשתות בזמנו החופשי אחרי הארוחה. אותו דבר גם לגבי חטיפים, שהישראלים מעדיפים לקבלם בשקיות אטומות ולא בתפזורת, כדי להחליט בעצמם מתי רוצים לנשנש. הסקר מגלה שרוב הישראלים מעדיפים חטיפים מלוחים, יותר מאשר בוטנים ואגוזים.
"הסקר של בריטיש איירווייס שהוזמן על ידי מחלקת המותג וחווית הלקוח, נעשה כדי לאפשר לנו להתאים את הארוחות המוגשות לנוסעי מחלקת התיירים לחיך ולטעם הישראלי" אמרה יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל. לדבריה, בריטיש איירווייס החליטה לגוון ולהרחיב את הארוחות המוגשות במטוסיה בכל המחלקות, וכי מעתה בטיסות ארוכות הטווח מישראל לבריטניה, יוגשו במחלקת התיירים ארוחות הכוללות ארבע מנות, במקום שלוש מנות עד כה.
"ממצאי הסקר יאפשרו לנו בבריטיש איירווייס להתאים את מהלך הטיסה, כולל הארוחות לפי הדרישה של הנוסע בקו שבין תל אביב ללונדון" הוסיפה יעל קטן. לדבריה, מחלקת התכנון של החברה בלונדון, מייחסת חשיבות רבה לתגובות הנוסעים, כפי שעלו בסקר, ולאור הממצאים, יוכנסו שיפורים ושדרוגים נוספים".
בארוחות הכשרות לא יחולו שינויים. בריטיש מזמינה אותן מחברות קייטרינג כשרות, כמו תמ"מ בנתב"ג, וחברה מקומית בלונדון. לחברת בריטיש אין גישה למטבחי חברות הקייטרינג הכשרות, אלא רק למטבחים שלה.
הסקר מגלה גם היבטים שאינם קשורים לאוכל. למשל, מתברר שהנוסע הישראלי מעדיף לשמור את הטלפון הנייד בכיסו גם בטיסות. זאת בניגוד לנוסעים ממדינות אחרות ששמים את הטלפון בטרולי או במזוודה, כי ממילא אין קליטה בטיסה. גם את הארנק והדרכון שומרים רוב הישראלים צמוד לגופם, בניגוד לבריטים שרק כ60% מהם שומרים את הארנק צמוד. עוד התגלה שרוב הישראלים מקדימים להגיע לשדות התעופה במטרה לבקר בחנויות דיוטי פרי ובבתי הקפה, ואינם ממהרים להגיע לבורדינג בשער העליה למטוס עד לרגע האחרון ממש.
בריטיש איירווייס השיקה תכנית השקעה של 4.5 מיליארד ליש"ט בשדרוג חוויית הלקוח בכל הטיסות ובכל המחלקות. התכנית תכלול התקנת רשת אינטרנט מהיר בכל מטוסי החברה, התקנת נקודות הטענת מכשירים ניידיים בכל מושבי המטוס. כמו כן, בריטיש איירווייס משקיעה 600 מיליון ליש"ט בשדרוג מחלקת העסקים של החברה, Club World, כולל חוויית הסעדה חדשה בסגנון מסעדת יוקרה בשחקים, שירותי שינה משודרגים, עם כריות גדולות יותר, מזרנים ושמיכות פוך. החל מ-2019 יותקנו גם מושבים חדשים עם יציאה ישירה למעבר.