אולי בעתיד נוכל לישון בנחת בטיסות גם במחלקת תיירים. רעיונות מעניינים הגיעו לשלב הגמר בתחרות בינלאומית לעיצוב פנים של מטוסים (Crystal Cabin Award). ביניהם מצאנו שני רעיונות איך נוכל לישון בנוחיות בטיסות ארוכות אף כאשר אנחנו טסים במחלקת תיירים.
קבוצת סטודנטים לעיצוב באוניברסיטת Delft בהולנד הציעה מושבים שיכולים להפוך למיטת קומות. בכניסה למטוס מתישבים הנוסעים על מושבים שנראים רגילים כמו המושבים במקובלים כיום. בשלב מאוחר יותר של הטיסה, לאחר הגשת הארוחות, ניתן לפתוח את 3 הכסאות הצמודים למיטה באורך 1.93 מטר. מעליה אפשר לפתוח עוד מיטה מתחת למדף כבודת היד. בין שתי המיטות אפשר לפתוח עוד מיטה. סה"כ בכל שורה של 3 מושבים יהיו 3 מיטות.
קבוצה אחרת של סטודנטים הציגה קונספט שונה שבו המיטות פרוסות לאורך המטוס כשהן מקבילות לדופנות ולחלונות, ולא ניצבות כמו הפריסה המקובלת כיום של מושבים במטוסים. בעיצוב מזכיר את סידור המושבים במטוסי תובלה צבאיים מסוג "קרנף" (הרקולס) שבהם אנחנו יושבים עם הגב אל החלון. בעיצוב זה היציאה מהמיטה לשירותים תהיה פשוטה וקלה יותר.
העיצובים האלה מדהימים ויכולים להיות השראה לטיסות נעימות יותר מהמקובל כיום. אבל למראה הצילומים והמצגות צצות אצלנו שאלות: לא ברור לנו מה יעשו הנוסעים הרדומים כשהקפטיין מדליק את נורת הידוק החגורות כשהמטוס מיטלטל במזג אויר סוער? איך הנוסעים במיטות העליונות ירדו כדי לצאת לשירותים? יש גם שאלות של תמחור כרטיסי הטיסה. כמה יעלה "מושב/מיטה" כזה? והאם יהיו הבדלי מחיר בין המיטה התחתונה לבין שתי המיטות שמעליה?