בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

האם אזהרת המועצה לצרכנות היא פייק ניוז?

המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה "אזהרה חמורה לציבור הצרכנים שלא לבצע הזמנות לטיולים בחברת 'בשביל הזהב' עד שלא תשנה דרכיה". בבדיקה ראשונית שלנו מתברר שהבסיס לתלונה רעוע מאוד.

בהודעה של המועצה לצרכנות נאמר לעיתונות: "עולה חשש לכאורה להטעיה צרכנית, ולהפרת חוק הגנת הצרכן. החברה מנצלת לכאורה את כוחה אל מול הצרכנים הוותיקים, כאשר לאחר שרכשו את שירותיה לטיולים מאורגנים ושילמו את מלוא הסכום שדרשה החברה, נדרשו לשלם "תוספת דלק" זמן קצר לפני היציאה לטיול, כאשר תוספת התשלום עמדה כתנאי שבלעדיו לא יכלו הצרכנים לצאת לטיול, שכן הכרטיסים הוחזקו בידי החברה".

ביקשתי תגובת 'שביל הזהב'. המנכ"ל סימן עובדיה, הסביר שסמוך להמראת הקבוצה לאיסלנד דרשה חברת התעופה ישראייר תוספת של 100$ לכרטיס טיסה. זאת בגלל התייקרות מחירי הדלק עקב המלחמה באוקראינה. שביל הזהב גלגלה את התוספת על הנוסעים, ושלחה להם צילום מכתב הסבר של מנכ"ל ישראייר. (גילוי נאות: שביל הזהב היא חלק מקבוצת ישראייר). כל הסכום הועבר לישראייר, ו'שביל הזהב' לא  אפילו מסנט אחד מהתוספת.

"הכל הבינו ושילמו" אומר סימן עובדיה. "הם יצאו לטיול, נהנו וחזרו. מחציתם כבר הזמינו אצלנו טיול נוסף, דבר שמעיד שהם מרוצים מאיתנו. אבל נוסעת אחת פתחה במאבק נגדנו, ופנתה גם למועצה לצרכנות".

שביל הזהב הגיבו לתלונה והחלו בפגישות ודיונים עם המועצה לצרכנות במטרה לפתור את המחלוקת, ולפתע באמצע המגעים פרסמה המועצה לצרכנות הודעה לעיתונות. האזהרה הפומבית של המועצה לצרכנות נראית חד צדדית, ואין בה רמז לתשובות ולטיעונים שהציגו בפניהם נציגי 'בשביל הזהב'.

בתחילת ההודעה נכתב "התקבלו מספר תלונות קבוצתיות חמורות מצד צרכנים בני גיל הזהב". פניתי לדוברת המועצה לצרכנות ובקשתי צילומים של 2-3 מתוך אותן "מספר תלונות קבוצתיות". מאז הבקשה, נציגת המועצה ניתקה מגע וטרם שלחה אסמכתאות. אם תשלח – נפרסם. לפי שעה הם מתנהגים כאילו יש להם מה להסתיר.

סימן עובדיה אומר בכנות שהמועצה לצרכנות טוענת שלפי החוק התייקרות כזו חלה על סוכנות הנסיעות. "בדקתי, והתברר שהם צודקים בזה. אבל החוק הזה אינו מיושם בענף התיירות. זה לא קשור אלי. תוספת דלק קשורה לחברות התעופה, ואינה נוגעת לחברות התיירות".

מעבר למקרה הספציפי מתעוררת שאלה לגבי הקלות הגדולה של המועצה לצרכנות להרוס מוניטין של עסקים טובים ומבוססים. "23 שנה בנינו מוניטין מעולים בשוק, והם באים והרוסים זאת בשניה אחת" קובל סימן עובדיה.

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן