חברת התעופה קתאי פסיפיק תרכוש עוד 38 מיליון גלון של דלק תעופה מעורב בר קיימא (SAF), שיסופקו במשך 7 שנים החל משנת 2025 מסן פרנסיסקו. זה צעד נוסף לקראת עמידה ביעד של שימוש ב-10% דלק בר קיימא (SAF) עד שנת 2030
ענף התעופה משתדל להגיע ליעדי הפחתת פליטות זיהום אויר, ודלק SAF הוא חלק בהשגת המטרה. הוא מיוצר מחומרי הזנה ברי קיימא. בהשוואה בין שימוש ב-SAF להחלפת דלק סילוני מסורתי במהלך חיי הדלק, ניתן לצמצם את פליטת הפחמן בשיעור של עד 80%. עם זאת, ייצור SAF מוגבל, והוא יקר יותר לייצור מאשר דלקים מאובנים רגילים.
בהנהלת קתאי סימנו יעד לשימוש של 10 אחוזים של SAFs עד 2030, ויעד של אפס פליטת פחמן נטו עד 2050. הזמנת SAF זו של קתאי מסוגלת להפחית למעלה מ-80,000 טונות של פליטת פחמן במחזור החיים. להשוואה, זה ערך מקביל לכמות הפחמן הנקלטת על ידי יותר מ-1.3 מיליון עצים במשך 10 שנים. ההסכם הוא גם חלק מהיוזמה המשותפת לרכש של SAF על ידיOne World Alliance , שהקימה קתאי פסיפיק.
מנכ"ל קתאי פסיפיק, אוגוסטוס טאנג, אמר: "קתאי פסיפיק ממשיכה במימוש מחויבותה לטיפול בשינויי האקלים, למרות האתגרים הרבים בפניהם אנו עומדים. בשנים האחרונות הכרזנו על היעד שלנו שהוא נטו אפס פחמן עד שנת 2050, ועל מטרתנו להשיג 10% שימוש ב-SAF עד שנת 2030. לצורך זה, בנינו אסטרטגיית רכש חזקה של SAF, שתסייע בעמידה ביעדים שלנו. אנו שמחים שההסכם עם איימטיס יתרום למאמץ זה, ואנו מקווים שהוא ישלח גם את האות הנכון לתעשיית ה-SAF כדי לעודד את ההשקעה וההגדלה הנדרשות בשרשרת האספקה שלה".
ה-SAF המעורב שיסופק במסגרת הסכם זה מורכב מ-40% SAF ו-60% דלק סילוני A-1, וזאת במטרה לעמוד בתקני העירוב הבינלאומיים. ה-SAF יופק במפעל האפס פחמן של איימטיס (Aemetis Carbon Zero) אשר נמצא כעת בשלבי הקמה בריברבנק, קליפורניה. במתקן ייעשה שימוש בפסולת עץ לייצור מימן תאית, וישלב אותו עם פסולת ושמנים ברי קיימא שאינם אכילים. לאחר מכן הוא יומר ל-SAF באמצעות הידרואלקטריות של פחמן נייטרלי. המפעל אמור להתחיל את המשלוחים לקתאי פסיפיק בשנת 2025.
SAF מספק יתרונות סביבתיים משמעותיים בהשוואה לדלק סילוני, לרבות הפחתה של עד 100% בפליטת גז חממה על בסיס מחזור חיים, בהתאם לטכנולוגיה שבה נעשה שימוש. זהו פתרון חיוני בהפחתת הפחמן של המטוסים במהלך העשורים הבאים, במיוחד עבור טיסות ארוכות טווח.