בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

איזי ג'ט החלו לפתח מטוס חשמלי

שותפתה של איזי ג'ט, רייט אלקטריק החלה בפיתוח מנוע למטוס חשמלי בעל 186 מושבים. איזי ג'ט מברכת על ציון הדרך החשוב הזה, המהווה צעד מכריע בדרך למטוסים מסחריים חשמליים.

רייט הינה מערכת חשמל הנדסית בקנה מידה מגה-וואט שתשמש למטוסים החשמליים המסחריים. החברה בונה מנוע חשמלי של 1.5 מגה וואט וממיר מתח של 3 קילו וואט. רכיבים אלה יהוו מנגנון ההנעה של מטוס הרייט 1 המהפכני של רייט אלקטריק ויסללו את הדרך לטיסות ללא פליטת פחמן דו חמצני באירופה וברחבי העולם כולו.

רייט אלקטריק מודיעה שהיא עובדת עם BAE מערכות כדי להאיץ את הטכנולוגיה החדשה. רייט מתכוונת לערוך בדיקות קרקע של המנוע שלה בשנת 2021 ומבחני טיסה בשנת 2023. תצוגה מקדימה של המנוע והמאוורר שלו התקיימה באירוע שהחברה קיימה בניו יורק בסוף השבוע.

תכנית הפיתוח המוטורי היא הצעד הבא לקראת בניית מטוסי צרי הגוף שלה. רייט אלקטריק תבצע במקביל בדיקות אווירודינאמיות על גוף המטוס שלה. החברה צופה שתחילת הכניסה לשירות של ספינת הדגל שלה רייט 1 תהיה בשנת 2030. מספר סוכנויות ממשלתיות בארצות הברית מסייעות במימון מחקרים בתחום התעופה החשמלית כולל נאס"א ומעבדת המחקר של חיל האוויר האמריקאי.

יוהאן לנדגרן, מנכ"ל איזי ג'ט, אמר: "זהו עוד צעד מכריע עבור שותפתנו רייט אלקטריק בהתקדמות לקראת הצגת מטוס חשמלי מסחרי ומרגש לראות את ציר הזמן השאפתני שלהם לבדיקה וכניסה לשירות. טכנולוגיית הסוללות מתקדמת בקצב מהיר, כשמספר רב של סוכנויות ממשלתיות בארה"ב מממנות כעת מחקר בתחום התעופה החשמלית – כל ההתפתחויות הללו עוזרות לנו לראות ביתר בהירות עתיד של פעולות בנות קיימא. אנו יודעים שחשוב ללקוחותינו שאנו פועלים ברמת קיימא גבוהה ככל האפשר – תכנית קיזוז הפחמן שלנו התקבלה בחיוב על-ידי לקוחותינו ונכון לעכשיו קיזזנו פחמן של תשע מיליון טיסות – אך ברור לנו שזהו פתרון ביניים עד שטכנולוגיות חדשות יהפכו לזמינות. עכשיו יותר מתמיד אנו יכולים לראות עתיד שאינו נסמך רק על דלק סילוני".

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן