חברת התעופה אמירייטס תחנוך את הקו לישראל בתחילת חודש דצמבר. אמרייטס פנו אל רשות שדות התעופה של ישראל בבקשה לקנות סלוטים החל מ3 לדצמבר. אמירייטס תפעיל בקו לישראל מטוס רחב גוף מדגם בואינג 777 שיהיה הגדול ביותר שיפעל בקו הזה. מחיר כרטיסי הטיסה עדיין לא פורסמו.
פנינו להנהלת אמרייטס בדובאי, ובינתיים הם אינם מאשרים אך גם לא מכחישים את המידע על הקו החדש לישראל.
חברת התעופה אמירייטס נחשבת אחת מחברת התעופה הטובות ביותר בעולם. אמירייטס גדולה יותר מפי 5 מאל על. צי המטוסים שלה כולל 256 מטוסים (לעומת 45 מטוסים לאל על). מחלקות היוקרה של העסקים והמחלקה הראשונה מובילים בעולם בחידושי נוחות ובשפע הפינוקים לנוסעיהן. לישראלים יש מה לחכות.
הקו מישראל לאיחוד האמירויות זוכה לביקוש רב מהנוסעים, וחברות התעופה נערכות להיצע בהתאם. חברות התעופה הישראליות ישראייר וארקיע כבר הכריזו על פתיחת הקו, וכנראה גם אל על צפויה לקפוץ לזירה הזו. גם חברת הלואוקוסט פליידובאי וחברת התעופה איתhחאד הכריזו על הפעלת טיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות.
כל חברות התעופה מדברות על תחילת טיסות לקראת סוף חודש זה או בתחילת החודש הבא. להערכתי, השמחה קצת מוקדמת מידי. לפי שעה כל חברות ה תעופה הישראליות נמצאות במצב של "התיישר והמתן" בגלל עיכובים בהפעלת הקו. יש בעיה עם הויזות. אומנם שרי הממשלות הכריזו על פטור מויזות לישראלים ולאמירתים, אבל הפקידים במשרדי הממשלה בישראל עוצרים ומכשילים את הביצוע. אנשי השב"כ מתנגדים לכניסה חופשית של ערבים מחשש שטרוריסטים ינצלו את הפירצה הזו. בנוסף, אנשי הבטחון הישראלים מעלים דרישות בבידוק הבטחוני בדובאי לנוסעים בשלב הבורדינג לפני העליה למטוס, ודרישות בידוק כבודה בשלב הצ'ק אין. נודע לי שבשדה התעופה בדובאי מתקשים להענות לדרישות הבטחון שלנו, שכרוכות בהשקעה בבינוי ובמיכון טכנולוגי. גם שאלת הבידוד אחרי הנחיתה עדיין לא הובהרה סופית.
לפיכך, מתבקש ששרי התחבורה של ישראל ושל דובאי ייכנסו בעובי הקורה וינערו את הפקידים הכפופים להם, שכעת נראים כאילו הם מכשילים את הבשורה.