חברת התעופה אמירייטס עומדת להתחיל להפעיל את הקו בין תל אביב לדובאי החל מאמצע החודש הבא. שמעות על כך מסתובבות בענף התעופה בימים האחרונים. בעבר הודיעה אמירייטס שתפעיל בקו זה מטוסי בואינג 777-300 רחבי גוף, עם כ360 מושבים.
ברקע לידיעה המעניינת הזו ראוי לציין שהחברה הכריזה כבר פעמים אחדות על הפעלת הקו, אך השהתה הפעלתו. התוכנית הראשונה היתה להפעיל את טיסת הבכורה בקו זה בחודש דצמבר 2020, אך זה נדחה מסיבות לא ידועות. בהמשך ביקשה החברה מרש"ת אישור להפעיל הקו ב15 לפברואר 2021, וגם בתאריך זה היא לא עמדה. כעת מדברות השמועות על עידכון למועד 15 ביוני. מחלקת הדוברות של אמירייטס עדיין לא הודיעה רישמית על הפעלת הקו, ועדיין אין מכירת כרטיסי טיסה במערכות השיווק האלקטרוניות כמו אמדיאוס. לפיכך, לא מן הנמנע שגם תאריך זה אינו סופי.
על הקו בין נתב"ג לדובאי כבר פועלות חברות התעופה פליי-דובאי, אל על, ארקיע, ועוד חברה ישראלית קיקיונית. רוב הטיסות בחורף המריאו מלאות בנוסעים. אולם בחודשים מאי-יוני מתחילה באמירויות עונת החמסינים הקשים, שכנראה תצמצם את הביקוש מצד תיירים ישראלים. הקו לדובאי נחשב "קו חם" מבחינה עיסקית, אבל בעונת הקיץ הוא עלול להיות "קו רותח ומחניק" מבחינת מזג האוויר. לכן זה לא המועד האידיאלי לפתוח את הקו הזה, וגורם להערכות שגם מועד זה יידחה.
חברת התעופה אמירייטס נחשבת אחת החברות הטובות בעולם מבחינת נוחות הנסיעה, השירות, האוכל, והבידור. קבוצת אמירייטס היא גם הבעלים של חברת הקייטרינג למטוסים הגדולה בעולם Emirates Flight Catering שמספקת ארוחות לכ100 חברות תעופה בכל העולם. בחודש ינואר רכשה החברה גם את חברת הקייטירינג הכשרה CCL Holding , המוכרת כמותג "Kosher Arabia" "כושר ערביה" (EKFC). באמצעות המטבח הכשר היא מספקת גם ארוחות כשרות לכל טיסותיה ולכל חברות התעופה. נוסעים שטסו עם אמירייטס להונג קונג מדווחים שאוכל הכשר בהמחלקת התיירים של אמירייטס טעים מאוד, ברמה של ארוחות מתוצרת תמ"מ המוגשות רק לנוסעי מחלקת העסקים באל-על.
יתרון נוסף של אמירייטס על מתחרותיה הוא האפשרות לטיסות המשך וקונקשנים למזרח הרחוק. אם הם יציעו כרטיסי טיסה זולים לסין ויפן ופיליפינים, הם יכולים לגרום לשינוי גדול בשוק התעופה הישראלי.
נציגת אמירייטס בישראל לטיסות מטען היא חברת "ג'י.אס.אי דרכי שלום", שנקראת באנגלית GSA Peace Ways . בעלת המניות הראשית היא אוולין כהן, מנהלת FedEx וTNT בישראל, שמתמחה במשלוחים. המודל העסקי של אמירייטס בעולם הוא פתיחת משרד משלהם בכל מדינה שבה הם פועלים, ולא שימוש בנציגות מכירות GSA כמקובל בענף. לפי שעה אמירייטס טרם פתחה משרד בישראל, וגם זה יכול לאותת על אפשרות לדחיה נוספת של תחילת הטיסות לישראל.