חברת "איתיחאד הנדסה" Etihad Engineering חתמה עם התעשיה האוירית הישראלית הסכם לשיתוף פעולה בהסבת מטוסי נוסעים מדגם בואינג 777-300 למטוסי מטען, תהליך שנקרא בר"ת: P2F

חברת איתיחאד-הנדסה היא חברת בדק המטוסים MRO הגדולה ביותר במזרח התיכון, ועוסקת באחזקה ותיקונים של מטוסים מסחריים. היא פועלת בשטח של חצי מיליון מ"ר בשדה התעופה הבינלאומי של אבו דאבי, עם האנגרים בשטחים של 66,000 מ"ר. אחד מהם בגודל שמיועד להכיל עד שלושה מטוסי איירבוס A380 בו זמנית. איתיחאד תקים בשטחה מרכז חדש מיוחד להסבות 777, לפי הדרכה והנחיות של תע"א.

לתעשיה האווירית של ישראל יש ידע וניסיון ייחודי בהסבות כאלה, לאחר שבשנת 2019 הסבה מטוס בואינג מדגם 777-300ERSF עבור חברת ג'נרל אלקטריק. התעשיה האוירית תכשיר טכנאים ומהנדסים של איתיחאד, ותלווה את עבודתם. בנוסף, התע"א תהיה אחראית על אישורים ורישיונות של רשויות תעופה בעולם להסבת מטוסי 777 ע"י איתיחאד. בשלב הראשון של התוכנית המשתופת עם איתיחאד יבצעו מידי שנה הסבות של שני מטוסים כאלה. כל הסבה מוערכת בעלות של כ35 מיליון דולר.

בעולם התעופה יש תחזיות לביקוש גבוה של מטוסי מטען, לאחר שחברות תעופה רבות עברו בעידן הקורונה להובלת קרגו. הרווחים הנאים מענף המטענים קיזזו חלק מההפסדים שנגרמו לטיסות הנוסעים. כבר עתה התקבלו 18 הזמנות להסבת 777, בסכום כולל של יותר מ600 מיליון דולר.

מנכ"ל התעשיה האוירית, בועז לוי, אמר: "הסכמי אברהם נתנו לתעשייה האווירית את האפשרות להרחיב את פעילותה הגלובלית לאזור המפרץ. התעשייה האווירית פעילה בלמעלה ממאה מדינות ברחבי העולם. הקמת אתר ההמרה בשותפות עם Etihad Engineering היא עדות לקשרים החזקים של התעשייה האווירית עם איחוד האמירויות ומחזקת את דריסת הרגל שלה באזור. אני בטוח שהסכם זה יוביל לעוד הרבה שותפויות עם חברות מקומיות במדינות המפרץ, מה שיגדיל את עסקינו באזור".

מנכ"ל איתיחאד, טוני דאגלס, אומר: "המטוס 777-300ERSF הוא אטרקטיבי מאוד בקרב לקוחותינו בזכות פריצות דרך טכנולוגיות של התעשיה האוירית ושל בואינג. הוא יהיה המטוס הראשון בגודל הזה שעובר הסבה למטענים. אנו צופים רווחים נאים ללקוחותינו שיפעילו אותו בתצורת מטענים".

מנכ"ל איתיחאד הנדסה, עבדול חליק סעיד, אמר: "אנו שמחים להודיע על שיתוף פעולה עם התעשייה האווירית הממקסמת את הפוטנציאל של כוח העבודה המיומן שלנו, ומחזקת את מעמדה של איתיחאד הנדסה כמרכז מצוינות באבו דאבי בהתאם לחזון כלכלי 2030. המחויבות שלנו לתוכנית P2F מוכיחה את האמון שלנו ביכולת של התעשייה האווירית לספק שיפור ערך ארוך טווח של B777-300ER בצי העולמי".

 

 

דילוג לתוכן