חברת התעופה איתיחאד מתכוננת להוסיף טיסה שבועית לישראל בתחילת דצמבר בימי חמישי. כך גילה רן פולק, מנהל המכירות של איתיחאד בישראל מטעם חברת ממן, במפגש אינטרנטי עם סוכנים שארגנה טלי לאופר, מנכלית התאחדות סוכני הנסיעות.

כיום מפעילה איתיחאד שתי טיסות שבועיות בימים ראשון ורביעי. טיסה EY598 מאבו לישראל ממריאה בשעה 10:05 בבוקר ונוחתת בנתב"ג בשעה 11 וחצי, והטיסה חזור EY599 ממריאה מנתב"ג בשעה אחת אחה"צ ונוחתת בשעה 6 ועשרים.

רן פולק ציין שהקו לת"א התגלה כמבוקש וכריווחי מאוד, ולכן שוקלים כעת להפעיל בקו זה טיסה יומית החל מהשנה הבאה. השינוי כרוך בתכנון של הקצאת מטוסים, שכיום תפוסים בקוים אחרים.

במפגש הציגו אנשי איתיחאד בישראל את צי המטוסים היעדים וגיל ממוצע של המטוסים, ואת המחלקות השונות, ועוד נתונים כדומה. בקו לישראל מפעילה איתיחאד מטוסי דרימליינר, וזה לא מובן מאיליו בגלל הביקוש הגדול למטוסים אלה גם ביעדים אחרים של איתיחאד ברחבי העולם. רן פולק גילה שבקו לישראל לא מופעלת ממחלקה ראשונה, למרות שבחלק ממטוסי הדרימליינר שנוחתים אצלנו קיימת מחלקה כזו.

את הארוחות בכל המחלקות יש להזמין לפחות עד 24 שעות לפני ההמראה. אבל את הארוחות הכשרות יש להזמין לפחות 72 שעות מראש, כי גם לטיסות הממריאות מישראל האוכל הכשר מגיע מאבו דאבי, וזה מחייב היערכות לוגיסטית מיוחדת.

מגפת הקורונה יוצרת גם מגבלות בריאות שבאיתיחאד מקפידים עליהם במיוחד. כל המטוסים והשרוולים עוברים חיטוי וטיהור לפני כל המראה, והחברה מעניקה לנוסעיה ערכת קורונה עם מסכה, ג'ל, ומגבונים לחים. כל אנשי הצוות מחוסנים, ובמהלך הטיסות הם לובשים סרבל הגנה מיוחד. הנוסעים נדרשים להציג לפני ההמראה תוצאות בדיקת PCR. רן פולק מבקש מהסוכנים להודיע ללקחותיהם שעדיף להעלות את תוצאות הבדיקה לאתר החברה עוד בבית לפני ההגעה לנתב"ג, כי זה מקצר את תהליך הצ'ק אין והבידוק.

גם עליה למטוס נעשית באיתיחאד בצורה מיוחדת כדי לשמור על ריחוק חברתי. הוברדינג נעשה באופן שבכל שלב עולים למטוס רק נוסעים שיושבים בשורות מוגדרות, ולא כל הנוסעים עולים יחד למטוס.

חברת איתיחאד מעניקה ביטוח קורונה לנוסעיה. מי שמתגלה חיובי לנגיף לאחר הנחיתה חייב להיכנס לבידוד, והחברה מממנת את הבידוד. בנוסף, נוסע שמבטל טיסה בגלל שלקה בקורונה זכאי להחזר כספי מלא של הכרטיס, או לשובר לכרטיס טיסה אחר לאותו יעד ובאותה מחלקה.

לאחרונה ביטלו באבו דאבי את הדרישה לבידוד ולבדיקת קורונה בנחיתה. אך נוסעים שממשיכים בטיסות קונקשן ליעדים אחרים חייבים לעבור באבו דאבי את הדרישות בכל יעד סופי שלהם. אחד החידושים המעניינים של החברה הוא שבטיסות לארצות הברית זוכים הנוסעים לעבור כבר בשדה התעופה באבו דאבי את ביקורת הגבולות והדרכונים האמריקאית וגם את המכס. שירות זה מייתר את התורים הארוכים שאנחנו מכירים בנחיתה בJFK.

איתחאד מציעה ללקוחותיה העברות חינם באוטובוס משדה התעופה אל מרכז העיר, וגם אל דובאי ואל-עין. זמן הנסיעה משדה התעופה של אבו דאבי אל מרכז דובאי הוא כשעה ורבע. נוסעי מחלקות היוקרה זכאים גם לנסיעה בלימוזינה עם נהג צמוד, וגם נוסעי מחלקת תיירים יכולים לקבל שירות זה בתשלום נוסף. עוד הטבה מיוחדת לנוסעי איתיחאד היא כרטיס כניסה חינם לתערוכת אקספו שנפתחה לאחרונה בדובאי.

רון פולק הציג לסוכנים את אתר החברה Etihad Hub בו יש מידע מעודכן לסוכנים על דרישות מכס ובריאות, על כל טיסות איתיחאד ומחיריהן. רון פולק הפציר בסוכנים לבדוק באתר את דרישות הקורונה לכל טיסה, "כי כמעט בכל יום יש לנו אנשים שמסורבים לעלות לטיסה בגלל אי מילוי המסמכים כראוי".

הוא הציג גם את תוכנית Superseller לסוכנים שמעניקה להם נקודות על מכירת כל כרטיס, בנוסף לנקודות תוכנית הנוסע המתמיד של החברה Etihad Guest. מחלקת המכירות איתיחאד בישראל תופרת הסכמים לפי צרכים פרטניים של עסקים ומפעלים שמשלמים יותר מ50,000$ לשנה על כרטיסי טיסה לעובדיהם. "אבל ההסכמים האלה מבוצעים בפועל על ידי הסוכנים, ואנחנו לא עוקפים אתכם ולא גוזלים לכם לקוחות" ציין רון.

בסוף ההרצאה היו שאלות של הסוכנים ותשובות של החברה. במהלכם התברר שבטיסות של איתיחאד לאוסטרליה הכבודה המותרת במחלקת העסקים היא רק 40 ק"ג, לעומת 45 ק"ג לנוסעים במחלקת תיירים. מעניין.

מכל מקום, במפגש האינטרנטי למדנו שאיתיחאד מציעה לנוסעיה שירותים רבים שלא מוכרים לנו מחברות אחרות. כמעט כמו הפסוק "השם איתיחאד ושמו אחד".

 

דילוג לתוכן