חברת התעופה ישראייר עומדת להפעיל גם טיסות מטען, ולצורך זה תחכור מטוס קרגו שיצטרף לצי המטוסים שלה.

הנהלת ישראיר הפגינה בעבר גמישות ויצירתיות ניהולית יוצאות מהכלל עם טיסות חילוץ בקורונה, ועתה היא מפתיעה שוב בחידושיה. בעבר הפעילה ישראייר מספר טיסות מטען להביא ציוד רפואי ותרופות לישראל, אך המטען הועמס על מטוס נוסעים רגיל שלה, והחבילות והשקים הונחו על מושבי הנוסעים ובתוך תא המטען. כעת ישראייר משדרגים עצמם, ויצטיידו במטוס ייעודי למטענים.

צילום של תא המטען במטוס מדגם איירבוס 321 פורסם היום בעמוד הרשמי של טייסי ישראייר בטוויטר, ובקבוצת חו"ל מהודר. ישראייר כבר מפעילה מטוסי איירבוס 320 בתצורת נוסעים.

מתברר שיש לישראייר כבר בסיס של לקוחות לקרגו, ובראשם רשת השיווק של רמי לוי, שהוא גם מבעלי ישראייר. מזה זמן הוא מייבא ארצה בטיסות פירות וירקות טריים מאירופה, וגם מוצרי מזון מיובאים. יש עוד עסק גדול של Ecommerce שכבר התחייב ל60 שעות טיסה בשבוע.

הפעלת טיסות קרגו שונה באופיה מטיסות נוסעים. הנוסעים לחו"ל בטיסות, גם חוזרים ארצה אחרי תקופה. לכן לאורך זמן יש במטוסים תפוסה הלוך וחזור בשני הכיוונים. אבל בטיסות קרגו יש תנועה רק בכיוון אחד, והמְשָלחים צריכים למלא את המטוס גם בכיוון ההפוך. אם מטוסי הקרגו יטוסו ריקים בכיוון אחד, העלות תהיה גבוהה מאוד. בהנהלת ישראייר עוסקים בימים אלה במציאת חברות ישראליות שמייצאות בקביעות ליעדים שמהם רוצה רמי לוי לייבא מוצרים.

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, אומר: "אנחנו מחפשים שלשה יצואנים גדולים או חברות שילוח גדולות שיתנו לנו את הבסיס. התכנון שלנו הוא להטיס 15,000 טון לשנה, שזה כ300 טיסות".

 

ניתן להעריך שעם הגב של רמי לוי, טיסות המטען של ישראייר אינם הרפתקה עסקית, אלא הצלחה מובטחת.

מאברוק!

 

דילוג לתוכן