אמש נחת בנתב"ג מטוס איירבוס 320 שמצטרף לצי המטוסים של ישראייר. המטוס, שאות הקריאה שלו 'אלפא-בראוו-ויסקי', הוא בחכירה יבשה ל4 שנים, ויופעל בידי צוותים ישראלים של ישראייר.
מנכל ישראייר, אורי סירקיס, מגלה שהמטוס הוא משנת ייצור 2005, והגיע ממפעלי איירבוס בשאנון שבאירלנד לאחר שעבר שיפוץ יסודי ביותר. בתוך כך הוא גם נצבע בצבעים של ישראייר, וקיבל אות קריאה ישראלי 4X-ABW. כעת הוא כמו "חדש מהניילונים". המטוס מגדיל את צי המטוסים של ישראייר לשישה מטוסי סילון. בחודש יוני האחרון הודיעה ישראייר לבורסה על כוונתה לחכור עוד מטוס A320, שיהיה השביעי בצי המטוסים שלה.
ההצטיידות במטוס חדש מעידה על תחזית עסקית חיובית מאוד לישראייר שצופה מכירות רבות כבר הקיץ, וזקוקה לקיבולת מושבים לתפעול ההזמנות הרבות.
לרכישה הזו יש גם היבט תפעולי. כידוע, החליטו בישראייר להיפטר ממטוסי הבוכנה ATR72 הקטנים עם 74 מושבים בלבד, שעבדו בעיקר בקו לאילת. צעד זה יביא לחיסכון גדול בהוצאות החברה, כי תחזוקה של מטוסים מדגמים שונים מחייבת מערכות נפרדות של כלי עבודה וחלקי חילוף, וגם צוותי טכנאים כפולים עם התמחות שונה. המעבר של ישראייר לדגם יחיד תחסוך לה בהוצאות על כח אדם, ציוד, ומיקום.
גם חברות התעופה הישראליות האחרות עומדות להגדיל את צי המטוסים שלהן בקרוב. מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ, הודיע על כוונתו לחכור עוד 2 או 3 מטוסים בהחכרה "רטובה" עם צוות אויר זר. אבל הוא מקפיד שבכל מטוס חכור שתפעיל ארקיע יהיו גם דייל ישראלי אחד לפחות, שיתן שירות בעברית.
חברת אל על עומדת לקבל עוד שני מטוסי דרימליינר רחבי גוף מדגם בואינג 787. אחד מהם יגיע ארצה עוד הקיץ, והמטוס האחר ברבעון השני של 2024.
"בליץ" ההצטיידות הזו של כל חברות התעופה הישראליות מעיד על צפי של גידול משמעותי בהפעלת טיסות מישראל לחו"ל בתקופה הקרובה.