חברת ישראייר משיקה אפליקציה שמשנה את עולם ההדרכה והטיולים המאורגנים ותאפשר למדריך או המנחה לתקשר עם קבוצת חניכים או מטיילים בצורה יעילה המעצימה את חווית ההדרכה. ישראיר היא גם חברת תיירות באמצעות חברת 'נתור', בנוסף על היותה חברת תעופה. את האפליקציה פיתחה חברת ביו-נקסוס שמתמחה בפיתוח פלטפורמה חכמה לדיגיטיזציה ולניהול תהליכים מורכבים.
בבסיס האפליקציה עומד פיתוח ייחודי מוגן פטנט המאפשר למדריך לתקשר עם חברי קבוצה באמצעות מכשירי הטלפון החכמים שלהם ללא צורך בחבילת גלישה או כל רשת אלחוטית ובכך מייתרת האפליקציה את הצורך ברכישת מערכות השמע המוכרות כיום דבר אשר יאפשר להוזיל העלויות בצורה משמעותית.
מעבר להתקשרות החכמה בין חברי הקבוצה ולחסכון המשמעותי בעלויות, מייצרת האפליקציה סביבת שיתוף בין חברי הטיול המאורגן. האפליקציה תנהל את ההוצאות המהותיות של הטיול ותאפשר חסכון ובקרת עלויות של הטיול המאורגן.
האפליקציה מאפשרת לבנות מערך הדרכה וטיול מסודר מבעוד מועד, הכולל רשימת המשתמשים, רשימת האתרים והלו"ז יספקו למדריך כלים להעצמת הדרכתו באמצעות שיתוף של מידע, תמונות, סרטונים, קטעי קריאה ומוזיקה, מסמכים נדרשים ועוד.
האפליקציה תשמש לשמירה על קשר בין המשתמשים למדריך לאורך כל הטיול על ידי שליחת הודעות, עדכון שוטף של לו"ז הטיול, מעקב אחרי כבודת המשתמשים, ספירה אוטומטית של הנוכחים. היא כוללת גם התרעה כאשר אחד המטיילים הולך לאיבוד. כפתור החירום שמאפשר למטייל לשלוח הודעה למדריך הכוללת את מיקומו במקרה של מצוקה או התנתקות מהקבוצה.
יישום נוסף המתלווה לאפליקציה הנו לוח בקרה הנמצא במטה החברה שמאפשר ברגע נתון לראות את מיקום הקבוצה בעולם, סטאטוס עמידה בלוחות הזמנים ובתקציב. האפליקציה עברה את שלב הפיילוט והניסויים והשימוש המסחרי בה כבר החל.
גיל סתיו, סמנכ"ל המכירות והשיווק של קבוצת ישראייר, אומר: "האפליקציה תצעיד את עולם ההדרכות לעתיד חדש תוך מתן שירות המעצים את המדריך ומארגן בצורה יעילה את הטיול עצמו. כבר היום לאפליקציה יכולת להציע למטייל הצעות אטקרקטיביות להנחות במרכזי קניות ומסעדות בהם הוא מתעתד להיות."
לדברי יוני צברי, סמנכ"ל הכספים של קבוצת ישראייר, האפליקציה נולדה כצורך אמיתי של קבוצת ישראייר ונתור לתת שירות מתקדם בתחומי ההדרכה, בין היתר בתחום של ערכות השמע בגינם שילמנו עשרות אלפי דולרים בשנה עבור מכשירים מסורבלים לתפעול ותחזוקה. האפליקציה אמנם משמשת כיום את פעילות הטיולים המאורגנים של הקבוצה שלנו, אך יש התעניינות לשירות מצד גורמי תיירות רבים בארץ ובעולם.
לדברי ציקי פוקס, מנכ"ל ביו-נקסוס, "הטכנולוגיה שפותחה על ידינו, על אף שהיא כיום נותנת פתרונות בתחום ההדרכות והטיולים מאורגנים, יכולה לשמש בעתיד כבסיס לפיתוח למתן פתרונות בתחומים נוספים כגון- תרגום סימולטני, תקשורת בין עובדים ואפילו פתרון לתקשורת בשדה הקרב.