חברת התעופה אייר סיישל עלולה להפסיק את קו הטיסה הפופולרי לישראל. כך עולה מנאום של נשיא סיישל, וואוול רמקלאוואן (Wavel Ramkalawan), בדיון בפרלמנט על עתיד חברת התעופה הלאומית.
חברת התעופה אייר סיישל נתונה בקשיים כלכליים, כמו רוב חברות התעופה בעולם. הבעלות על אייר סיישל היא בשותפות של המדינה עם חברת ההשקעות והאחזקות של איתיחאד. לחברה חובות של 800 מיליון רופי סיישלי (כ38 מיליון דולר), רובו לחברת התעופה איתיחאד, ולנמלי תעופה כמו שארל דה גול בפריז והונג קונג. כיום יש לחברה קושי רב לשלם לעובדיה משכורות. החברה ביקשה מהממשלה תמיכת חירום של 109 מיליון רופי (כ5 מיליון דולר) לתשלום משכורות ל9 חודשים. הבקשה אושרה.
בדיון שהתקיים בפרלמנט על בקשת הסיוע גילה נשיא המדינה כי נבחנים פתרונות שונים להוצאת חברת התעופה אייר סיישל מהמשבר. הפתרון המועדף ביותר בשלב זה הוא נטישת כל הפעילות הבינלאומית, והתמקדות בטיסות פנים בלבד.
אם יחליטו לקבל הצעה זו, היא תשפיע גם על שוק התיירות הישראלי. אייר סיישל הפעילה 4 טיסות שבועיות בקו לנתב"ג, ולפני משבר הקורונה הם שקלו להגביר התדירות לטיסה יומית. גם חברת התעופה ארקיע הפעילה קו בין נתב"ג לנמל התעופה מאהה בסיישל. אם איר סיישל תרד מהבמה, ארקיע תרויח ואולי תוסיף טיסות ותעלה מחירים. מצד שני, אולי יקטן גם הביקוש של ישראלים לטוס לסיישל.