בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

היכונו לשקט תעשייתי בתעופה הישראלית

חברת ארקיע חתמה בתחילת השבוע על הסכם עבודה חדש עם ועד הטייסים שלה לשלש שנים. בחודש אפריל 22 נחתם הסכם הבראה ל7 שנים, אך כעבור 5 חודשים פתחו טייסי ארקיע במה שההנהלה הגדירה "שביתה פראית". לפני חודשים אחדים גם אל על חתמה על הסכם עבודה חדש עם ועד הטייסים של אל על. שני ההסכמים מעניקים תוספות שכר ותנאים לטייסים.

שיהיה להם לבריאות, אבל למה זה צריך לעניין גם אותנו הנוסעים?

כי ההסכמים האלה יובילו לשקט תעשייתי. בחודשים הראשונים של השנה סבלו נוסעים רבים מעיצומים של טייסי אל על וארקיע. למשל, כותב שורות אלה נתקע פעמיים באירופה, ונאלץ לשהות לילה נוסף במלון על חשבונו. באותה תקופה הטייסים שיבשו בכוונה את לוח הטיסות במסגרת מאבק כספי מול הנהלות חברות התעופה. טייסים לא התייצבו לטיסות שתוכננו להם, בגלל שהיו "חולים". בחודש אוגוסט בוטלו שתי טיסות של ארקיע לרודוס. בגלל "המחלות" בוטלו גם המון טיסות של אל על או המריאו באיחור משמעותי. לנוסעים נגרמו הפסדים ונזקים ועוגמת נפש. השיא המכוער של המאבק היה ביום העצמאות, כשעובדי אל על מנעו מהחברה להשתתף במטס האזרחי של החג.

כידוע, טייסי ארקיע הינם גם הבעלים של 30% מהחברה, במסגרת תאגיד תו"ת (תעופה ותיירות) שלהם. כעת הסתיימו המאבקים, ולא יהיו עוד שביתות. מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ, אומר: "מעכשיו הטייסים יבואו לעבוד בכיף וברצון. ארקיע תוכל לקלוט עוד מטוסים, והחברה עולה על מסלול ההמראה".

בז'רגון המקצועי של הטייסים ופקחי הטיסה המצב החדש נקרא "התיישר והמתן". אבל אנחנו יכולים להוסיף ולומר לטייסים ולחברות התעופה הישראליות "רשאי להמריא"….

 

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן