בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

חייק חושף את ROI של משרד התיירות

"משרד התיירות קיבל בשנה החולפת 15 ₪ על כל שקל שהשקיע בשיווק, זה החזר השקעה פנטסטי! אנשי האוצר מבינים את זה, ולכן תקציב משרד התיירות בצמיחה. תעשיית המלונאות היא העתיד והיא תמשיך להתפתח. הממשלה הפסיקה להסתכל עליה כאל חוג. המדיניות השתנתה, כעת ברור כי מדובר בתעשייה כלכלית", כך אמר אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל, בכנס לתכנון ועיצוב בתי מלון.

עוד אמר חייק: "יש לנו כמה נושאים חשובים שמהווים כרגע חסם לענף המלונאות. הראשון, הוא שער הדולר הנמוך. בנק ישראל חייב להיכנס לפעולה ולהילחם בספקולנטים. אי אפשר להשאיר אותנו מדממים. שנית, המלחמה ב"כלכלה שחורה", בחסות המושג "כלכלה שיתופית", כדוגמת מיזמי Airbnb, אשר מנהלים כאן "כלכלה שחורה" לכל דבר. אני יודע שרשות המיסים מטפלת בנושא, ואני מאחל להם בהצלחה. נושא שלישי הוא רגולציה מוגזמת. הרגולטורים למדו שלהקל על רגולציה – מסבך אותם, וכשמקשים- מקבלים כותרות חיוביות בעיתונים. משרד התיירות לצדנו בעניין, ואני תקווה שהמאמץ להפחית את עודף הרגולציה ימשיך ויצליח".

יהל בן נר, מנכ"לית התאחדות המלונות בישראל, התייחסה בדבריה לנושא הכנס  עוברים מדור ה- Y לדור ה-Z בעולם המלונאות: "הצעירים של היום, הם צרכנים מתמצאים – יודעים איך לעשות את המחקר שלהם ברשת בקלות בבחירת מלון. הם צריכים לדעת שהם מקבלים את העסקה הכוללת הטובה ביותר מהמלון, לא רק במונחים של מחיר, אלא אם המלון מסוגל לספק להם חוויה עם ערך מוסף. בתי המלון הבינו שנדרשים מהם שינויים והתאמות: בעיצוב, בשירות, בטכנולוגיה… למעשה בכל החוויה שהאורח הצעיר חווה כאשר הוא מגיע אל בית המלון".

אמיר חייק, ליאור רביב, יהל בן-נר, אמיר הלוי, ורומי גורודסקי.  (צילום: נמרוד אהרונוב)

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות אמר: "אנחנו במומנטום אדיר בתיירות, חודש אחר חודש, נשברים שיאים. הקמפיין החדש שלנו באירופה פונה לצעירים, שינינו את האסטרטגיה השיווקית של ישראל, שאינה  רק Holy Land אלא מדינת נופש. גם ההתקשרויות הרבות עם חברות התעופה ואתרי הזמנות לינה מסייעות לקפיצה במספר התיירים, כמו גם השקט באזור שלנו, במקביל לשיעור החשוב שלמדו האירופאים, שאין שקט קבוע בעולם. עם זאת, אנחנו במשבר. אין מספיק חדרים לביקושים שמתעוררים. בשנה הקרובה יהיו חודשים שיחסרו חדרים ותהיה תוספת גבוהה למחירים. אנחנו פועלים רבות בעניין, באמצעות תוספת זכויות בנייה ליזמים, מענקים להרחבת מלונות קטנים, ולראשונה, אנחנו בדרך למענקים להסבת משרדים ועסקים בתל אביב לבתי מלון".

לדבריו "כנס העיצוב עוסק בדור הצעיר, שמחפש את כל שרשרת פתרונות הלינה, מאוהל ועד סוויטה. אני קורא לכם, המלונאים, להשקיע בעיצובים מיוחדים ובגיוון פתרונות הלינה. גם השוק הסיני בצמיחה. מ-40,000 תיירים סיניים בשנה, קפצנו ל-120,000. זה קורה בזכות פתיחת קווי תעופה מסין והיערכות מיוחדת כמו: שילוט בסינית, הכשרת מורי דרך בשפה הסינית ועוד. לסינים יש דרישות מיוחדות, למשל, הם לא ישנים במיטות נפתחות. אני מבקש מהמלונאים להיערך ולעשות את ההתאמות הנדרשות עבורם. בתחום התשתיות – אנו לא ערוכים. יש אזורים בארץ בהם התשתיות אינן מכבדות את התיירים. באילת, אנו עובדים על חידוש הטיילת וצריך להשקיע בערים נוספות".

ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל, דיווח כי הרשתות והמלונות בתקופה טובה. הוא אמר: "בחמש השנים האחרונות הפכנו מחברה אילתית לחברה כלל ישראלית, ואנו ממשיכים להתרחב בארץ. ב-2017 פתחנו את מלון "אוריינט" בירושלים ועם ראובן אלה פתחנו את מלון "פאבליקה" בהרצליה, כעת על הפרק יש לנו שלושה פרויקטים מלונאים בתל אביב ועוד אחד בירושלים".

 

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן