בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

סוף סוף טיסות ישירות לדרום אמריקה

קו טיסות ישירות מנתב"ג לצ'ילה וברזיל יחל לפעול באמצע חודש דצמבר הקרוב. על כך הוכרז במסיבת עיתונאים של חברת התעופה LATAM. חברת תעופה זו נוצרה מאיחוד ומיזוג של חברת התעופה LAN מצ'ילה עם חברת TAM מברזיל, וכך יצרו את חברת התעופה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית.

הקו החדש מישראל יהווה בשורה משמחת לחיילים משוחררים ולמוצ'ילרוס ישראלים. כידוע, אמריקה הלטינית היא יעד טיולים מבוקש מאוד בקרב צעירים ישראלים לטיול אחרי צבא. כמעט כל צעיר ישראלי חש חובה לטייל גם בדרום אמריקה. עד כה הדרך לשם היתה יקרה ומייגעת, עם עצירת ביניים באירופה. מעתה אפשר יהיה לטוס מנתב"ג ישירות בטיסה של 15 שעות בלבד, ובמחיר החל מ735$ הלוך ושוב. זה מחיר השקה שהוא נמוך ב25% מהתעריף הרגיל.

הטיסות יהיו לסנטיאגו, בירת צ'ילה, עם עצירת ביניים בסאן פאולו ברזיל. בשני הנמלים יש טיסות המשך לעוד 120 יעדים בכל רחבי אמריקה הלטינית, ועוד 26 יעדים באירופה ועתה גם בישראל. הטיסות ימריאו מנתב"ג בימים לא זוגיים (ראשון שלישי וחמישי) בשעה 6 וחצי בערב, וינחתו בסאן פאולו ב5 וחצי בבוקר למחרת. בכיוון ההפוך הטיסות ימריאו בימים זוגיים אחר הצהריים וינחתו בישראל ב4 אחר הצהריים למחרת.

בצי המטוסים של לאטאם יש 314 מטוסים מתוצרת בואינג ואיירבוס. הטיסות בקו לישראל יופעלו על מטוסי דרימליינר חדישים, שעל סיפונם 3 מחלקות: תיירים, תיירים פרימיום, ומחלקת עסקים. הכרטיס כולל ארוחות, בידור, ושתי מזוודות לתא המטען, וכבודת יד רגילה לתא הנוסעים. נוסעים שיזמינו אוכל כשר, יקבלו את המנות של חברת הקייטרינג ISS בלוד. יש אפשרות לכשרות רגילה וגם אפשרות לכשרות מהדרין-גלאט. לגבי הטעם והאיכות נאמר מעתה: "LATAM וריח אין להתווכח".

חברת LATAM חברה בקבוצת הנוסע המתמיד one world. אפשר לקנות כרטיסי בונוס ללאטאם גם בנקודות שנצברו בחברות תעופה אחרות במועדון one world, ולהיפך- להשתמש בנקודות שנצברו בLATAM כדי לטוס בחברות אחרות במועדון.

חברת התעופה LATAM זכתה בפרסים רבים על איכות השירות, האחרון שבהם רק לפני חודש בתחרות "Five Stars Airline". נציג החברה בישראל (GSA) הוא דני פאיאנס, שמשווק בישראל את טיסותיה בדרום אמריקה כבר כשלושים שנה, ועתה יתחיל למכור גם טיסות ישירות מכאן. במסיבת העיתונאים הוא סיפר שהמאמצים להביא את החברה לישראל נמשכו שנים רבות.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, בירך את החברה על הקו החדש. הוא גילה שהקשר הישיר עם לאטאם נוצר לפני כשנתיים בביקור של שר התיירות, יריב לוין, בצ'ילה. הוא הביע תקווה שהקו יגדיל את התיירות הנכנסת לישראל, בנוסף להטבות הברורות לישראלים צעירים אחרי צבא. משרד התיירות יתן לחברת LATAM  מענק עידוד של 750,000 יורו. "אני מעריך שהטיסות שלכם יהיו מלאות, ושתפתחו עוד קוים ישירים מישראל ליעדים נוספים" סיכם הלוי.

מנהל תחום אירופה בLATAM, מר רודריגו א. קונטרֶרָס בְּרָיְין, אמר שהקו לישראל הוא הקו הראשון של החברה מחוץ למדינות אירופה. בתל אביב הוא רואה הזדמנות מיוחדת לצמיחה, בגלל שישראל חווה גידול בתיירות עולמית. "אנחנו מצפים להטיס כ60,000 נוסעים בשנה ראשונה בקו הזה. נשמח להגדיל את מספר הטיסות לפי הביקוש. השאיפה שלנו היא להתפתח ולהיות בין 3 חברות התעופה הגדולות בעולם". הוא ציין שקהל המטרה העיקרי של LATAM בקו ישראל אינו רק צעירים ישראלים, אלא בעיקר צליינים לטיניים מבוגרים, שהם מקוים להביא בהמוניהם לארץ הקודש. גם אנשי עסקים מהוים מטרה.

הערה: לצד איחולי הצלחה לקו החדש, ולשמחה שברזיל מתקרבת לישראל, עולה בליבי גם חשש. אם אכן יצליחו קונטררס ושותפיו להביא לישראל צליינים "בהמוניהם", איך יעמדו בעומס הזה התשתיות שלנו? נתב"ג כבר עמוס עד קצה היכולת, עם תורים ארוכים לצ'ק אין, ועם מחסור עצום בסלוטים להמראות. כבר היום חסרים חדרי מלון בירושלים ובנצרת ובגליל. אז איך נתמודד עם השפע הזה שמביא אלינו יריב לוין, בלי שיתוף פעולה מצד ישראל כץ והממשלה?…

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן