לשכת המסחר והתיירות של איטליה בישראל מקדמת את התיירות בעזרת סיורים וירטואליים ושיעורי הדרכה לבישול איטלקי. השבוע הראשון מיום 20 עד 26 לאפריל מוקדש למחוז לאציו LAZIO במרכז איטליה, שם שוכנת גם עיר הבירה רומא.
"אנחנו רוצות להעלות את המודעות לטיולים באיטליה דרך המאכלים" אומרת הגברת כלליה די קונסיליו, מנהלת לשכת המסחר. "איטליה זה לא רק מקומות ואתרים היסטוריים, אלא זה גם אוכל מדהים ומיוחד. המטבח האיטלקי פשוט ומבוסס על מוצרים טריים, והמאכלים טעימים מאוד. אז אנחנו רוצות ללמד גם את הישראלים איך ליהנות מהמטבח האיטלקי".
השפית הישראלית עמנואלה פנקו, ילידת רומא, עובדת בשגרירות איטליה והתגייסה להדרכה. לשכת התיירות הקימה אולפן מאולתר במטבח בבית Com Unity בשכונת פלורנטין בתל אביב. משם שודרה הדרכה של הכנת מטעמים כמו קונצ'יה, ויגנארולה, פסטה פרסקארלי, סופלי, וקינוחים מתוקים זפולי. בשידור מתל אביב שולבו גם שידורים חיים ממטבחים ברומא.
כלליה די קונסיליו (במרכז) עמנואלה פנקו (משמאל) באולפן המאולתר במטבח
בנוסף, מאולפן ברומא שידרה הגברת אירית לוי, מדריכה המתמחה ביהדות איטליה, שלקחה את הצופים לסיורים מודרכים ברומא. אחד הסיורים היה לגטו היהודי, סיור אחר לשוק טסטאצ'יו שנחשבת מרכז האוכל החדש של רומא, סיור במזרקת טרווי, ומפגש עם נשות השכונה היהודית שחשפו את סודות הכנת הבקלה.
רוב השידורים התנהלו בשפה העברית, וחלק מהשפים ברומא שדיברו איטלקית תורגמו מיד לעברית ע"י השפית עמנואלה.
כלליה די קונסיליו מסבירה ששבוע לאציו נועד להראות לישראלים שיש למחוז שלה הרבה מה להציע מעבר לפורום ברומא ולמוזיאונים בפירנצה. "עבורנו זו הזדמנות להראות לישראלים דברים חדשים ולתת לכם טיפים לאטרקציות לא ידועות. למשל- סקי. כל הישראלים שחושבים על סקי באיטליה יודעים רק על הרי הדולמיטים, אבל יש אתרי סקי נהדרים גם במרחק שעת נסיעה מרומא באומבריה ובאברוצ'ו".
זכיתי לצפות בחלק מהשידורים, וזה גרם לי לרצות לטוס לאיטליה. אבל בתקופה זו רוב איטליה נחשבת אדומה, וסגורה לישראלים. רק ישראלים שיש להם קרובי משפחה באיטליה מורשים להיכנס, ונדרשים לבידוד של שבועיים. זאת מלבד אישור על תוצאות שליליות של בדיקת קורונה מ48 שעות לפני הנחיתה. בלילות יש שם עוצר כללי, ובימים סגורים רוב העסקים הלא חיוניים ומקומות הבידור. לכן את הגעגועים לאיטליה שהתעוררו בשבוע לאציו ננצור עד לסיום המגפה באיטליה.
שבוע לאציו זכה להתעניינות רבה, ובעקבות ההצלחה מתכוננות מנהלות לשכת המסחר והתיירות לבצע בקרוב מבצע דומה של "שבוע טוסקנה".