חברת התעופה לופטהנזה רוכשת עוד 5 מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר. בכך מתרחב צי מטוסי הדרימליינר של לופטהנזה ל-25 מטוסים. המטוסים הראשונים בהזמנה זו יסופקו ב2022, והם נועדו להחליף את המטוסים מדגם איירבוס 340-300.
זו הזמנה שנייה של של לופטהנזה למטוסי דרימליינר. בשנת 2019 הפתיעה לופטהנזה בהצטיידות ענק של 20 מטוסי דרימליינר ו-20 מטוסי איירבוס 350. שווי העסקה היה 12 מיליארד דולר. צי המטוסים של לופטהנזה כולל כיום 266 מטוסים, רובם מתוצרת איירבוס מדגמים שונים. בנוסף, יש לחברה צבר הזמנות של עוד 155 מטוסים, כולל הדרימליינרים.
מדובר במטוסים רחבי גוף אשר יכולים להטיס מספר נוסעים הגדול ב-20% מקודמיו, וכמות מטען הגדולה ב-25%. יתרון בולט של מטוסי הבואינג 787-9 הוא צמצום צריכת הדלק ופליטתו ב- 25% בהשוואה למטוסים שהוא מחליף. יעילות צריכת הדלק, הגמישות והטווח של 787 איפשרו לחברות התעופה לפתוח יותר מ300 קווים חדשים ולהפחית את פליטת הפחמן ב -80 מיליארד פאונד. על המטוס מורכבים מנועים עם הפחתת רעש ב60%.
לפני משבר הקורונה הפעילה לופטהנזה 3 טיסות יומיות לישראל, אחת למינכן ושתיים לפרנקפורט. במגפת הקורונה הפסיקה לטוס לישראל, ובתחילת חודש יוני 2021 הם עומדים לחדש את הקוים, ויפעילו בשלב ראשון רק 6 טיסות שבועיות.
ד"ר דטלף קייזר (Dr. Detlef Kayser), מנהל התפעול ראשי של לופטהנזה, אמר: "אנו שמחים מאוד שההזמנה לחמישה מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר נוספים, משתלבת בתוכנית ההתחדשות הצי המטוסים רחבי הגוף שלנו. המטוסים המודרניים שחסכוניים בדלק תורמים לקידום האחריות הסביבתית של קבוצת לופטהנזה ויפחיתו את עלויות התפעול שלנו תוך דגש על כך שנספק לנוסעים שלנו חווית טיסה חדשה".
סגן נשיא בכיר של תאגיד בואינג לשיווק ומכירות, איסאן מוניר (Ihssane Mounir), אמר: "קבוצת לופטהנזה ניווטה את עצמה למול האתגרים של שוק התעופה והצליחה לחזור לפסי צמיחה. אנו גאים בכך שלופטהנזה בחרה שוב במטוסי בואינג רחבי הגוף לצי המטוסים שלה. מטוסי הבואינג 787 בעלי תצרוכת דלק נמוכה ויכולת טיסה למרחקים ארוכים תאפשר ללופטהנזה גמישות תפעולית וכלכלית תוך בהפעלת המטוס ביעדים שאליהם טסה החברה".