חברת התעופה סאן דור (מקבוצת אל על) מבטלת טיסות בקיץ לחלק מיעדיה. מדובר בטיסות אל נאפולי, פורטו, זאגרב, ליובליאנה ובלגרד. עם זאת הטיסות של סאנדור אל סלוניקי, טיווט, לרנקה, טביליסי, וורשה יימשכו כרגיל. סאנדור דואגת ללקוחותיה שכבר רכשו כרטיסי טיסה ליעדים המבוטלים.
סאנדור מציעה ללקוחותיה שרכשו כרטיסים ליעדים שבוטלו לבחור מתוך מגוון חלופות הכוללות הגעה ליעד דרך נקודות חיבור (קונקשן) באמצעות אחד מיעדי אל על, ולהמשיך אל היעד הסופי בנסיעה ברכבת על חשבון אל על. אפשרות שניה היא החלפת כרטיס הטיסה ליעד אחר מיעדי אל על לאירופה (למעט פריז ולונדון), והאפשרות השלישית היא ביטול הכרטיס וקבלת החזר כספי מלא. כל הנוסעים יעודכנו על ביטול טיסתם בימים הקרובים בהודעת סמס או במייל, ויוכלו לבחור באופציה המועדפת עליהם.
בהודעת חברת סאנדור נמסר שהביטול הוא "עקב הימשכות הלחימה והשפעתה על שוק התעופה", אבל מאחורי הניסוח המעורפל הזה יש היבטים שיכולים להשפיע על רבים מאיתנו, גם מי שאינם לקוחות סאנדור. הסיבה האמיתית לביטולים היא שלסאנדור יש צי מטוסים קטן עבור לוח הטיסות שלה. החברה מפעילה טיסותיה בשני מטוסים השייכים לחברת האם אל על, ובשני מטוסים חכורים של חברת התעופה SmartWings. כעת מסרבים צוותי הטייסים והדיילות של סמארטווינגס לטוס לישראל בגלל המלחמה. לפיכך אין לסאנדור אפשרות להפעיל את כל טיסותיה המתוכננות.
זה צריך להדאיג את כולנו בגלל שלקראת חג הפסח הבעל"ט רבים מחברות התיירות במגזר הדתי מזמינות מטוסים שלמים לטיסות צ'רטר להביא את לקוחותיהם למלונות בחו"ל. אם יש בעיה עם הגעת חברות הצ'רטר לישראל, הרי אנחנו בבעיה. יתכן שלקוחות לא יוכלו לטוס ליעדם כמתוכנן, אלא בטיסות יקרות יותר של חברות 'לגאסי' כמו אל על.
הדאגה הנוספת היא שהקטנת היצע הטיסות תגרום לעליית מחירים לקראת עונת הקיץ.
בהודעת סאנדור נכתב עוד "ההחלטה לבטל את הטיסות מגיעה לאחר מיצוי כל האפשרויות להפעלתן”. בקשתי הבהרות לגבי "מיצוי כל האפשרויות". האם ניסו לחכור את המטוסים מסמארטווינגס ב"החכרה יבשה" (בלי צוותים של חברת ההחכרה אלא עם צוותים ישראלים)? בעבר חכרה החברה מטוסים מחברת Air Explore. האם ניסו לחזור אליהם? האם אין בכל העולם חברות תעופה שישמחו להחכיר מטוסים גם לסאנדור?
תיק"ו!
(הערה: אם וכאשר יואילו מנהלי סאנדור להשיב על שאלות אלה, אנחנו נשמח לתקן כתבה זו בהתאם).