מטוס דרימליינר של אל על ביצע בהצלחה נחיתת חירום בגואה בהודו בתחילת השבוע. לכל 276 הנוסעים ואנשי הצוות שלום. מדובר בטיסה LY82 מבנקוק לנתב"ג שהמריאה בשעות הבוקר של הראשון בנובמבר. אות הקריאה של המטוס הוא 4X-EDA.

באמצע הדרך, כשהיה המטוס מעל הודו, נדלקה נורת חירום בתא הטייס, והתקבלה אזהרה על דליפת דלק במנוע השמאלי. הטייסים כיבו מיד את המנוע השמאלי, והמשיכו לטוס על מנוע אחד בלבד.

הטייסים הכריזו על מצב חירום, וביקשו מפקחי התנועה הנחיות לנחיתת חירום בשדה תעופה קרוב. מגדל הפיקוח היפנה אותם אל השדה הקרוב ביותר, שהיה בסיס חיל האוויר ההודי דאבולים Dabolim בגואה, שמשמש לפעמים גם טיסות אזרחיות. הדרימליינר של אל על נחת בשלום.

הנוסעים הועברו למלון מקומי, לאחר שעברו בדיקות קורונה. במקרה היו על סיפון המטוס גם טכנאים של אל על. הם בדקו את המנוע השמאלי ולא מצאו תקלה או סימנים לדליפת דלק. אפשר שהיתה זו התרעת שוא. אל על שלחה מיד מטוס חילופי לחילוץ הנוסעים מגואה, למרות שהטכנאים קבעו המטוס כשר להמריא לישראל.

ראוי לציין שלמרות שהטייסים הפעילו נוהל חירום, הנוסעים לא היו בסכנה של ממש. זאת כיון שמטוסי הדרימליינר של אל על הם בעלי תקן ETOPS-330. המספר 330 מציין שהמטוס יכול לטוס 330 דקות על מנוע אחד בלבד. ETOPS זה ראשי תיבות של “Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards”, כלומר- הרחבת טווח הביצועים של מטוס דו-מנועי.

דובר אל על, שלומי עם שלם, מודיע בתגובה: "שיקולי הבטיחות ובטחון הנוסעים והצוות נמצאים מעל לכל שיקול אחר. צוות המטוס המנוסה פעל בהתאם להנחיות. יש להדגיש כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים. אנו מטפלים בנוסעים, ופועלים להשבתם במהירות האפשרית ארצה".

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן