היום תנחת הטיסה האחרונה של מטוס 767 של אל על. לאחר 36 שנים בהן הפעילה החברה מטוסים מדגם 767, יבצע המטוס האחרון בצי, שסימונו 4X-EAJ, את טיסתו האחרונה בטיסה מס' LY382 ממילאנו לתל אביב.
בשנת 1983.החלו מטוסי ה-767 לטוס בצבעי התכלת – לבן של אל על. כשנה לאחר כניסתם לשירות, ב-1984, פתחו מטוסי ה-767 של אל על עידן חדש בתעשיית התעופה העולמית כאשר היו למטוסים הדו-מנועיים הראשונים שפעלו בטיסות מסחריות מעל האוקיאנוס האטלנטי. במהלך השנים נכנסו ויצאו משירות 13 דגמים שונים של מטוסי 767, אשר ביצעו יחדיו 103,000 טיסות.
צי ה-767 היה שותף לכמה מנקודות הציון המשמעותיות בתולדות מדינת ישראל, ביניהם המבצע להעלאת יהודי ברית המועצות באמצעות טיסות ישירות ממוסקבה, ו"מבצע שלמה" להעלאת יהודי אתיופיה בתחילת שנות ה-90. המטוסים חנכו לאורך השנים נתיבי טיסה ישירים אשר קרבו את מדינת ישראל לתפוצות, בכללם יעדים בצפון אמריקה, באסיה ובאירופה. לדוגמה, בחודש שעבר, מטוס 767 הטיס את ראש הממשלה נתניהו לרפובליקת צ'אד באפריקה ובשובה מטוס ה-767 של אל על טס לראשונה בנתיב חוצה את דרום סודן.
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על אומר היום: "אנו נפרדים מאחרון המטוסים בצי ששירת נאמנה את לקוחותינו ופנינו להמשך תנופת ההתחדשות והצטיידות במטוסי הדרימליינר 787 החדשים."
איתן ערב, קברניט הצי 767 הראשון, אליעזר מגיד, טייס ראשון, אלי דפס, יו"ר אל על, גיא נבון , קברניט 767, גונן אושיסקין מנכ"ל אל על.
צילומים: סיון פרג