החודש צפויים לעבור בנתב"ג 2.2 מיליון נוסעים, גידול של 4% בהשוואה לעונת השיא של כל הזמנים (2019). במהלך כל הקיץ, מחודש יוני עד אוקטובר 2023, יעברו בנתב"ג מעל 9.2 מיליון נוסעים, 9% יותר מאשר השיא הקודם. עד סוף השנה, צפוי נתב"ג לעבור את השיא של שנת 2019 לפני הקורונה, עם כ-25 מיליון נוסעים. כך מדווחת היום שרת התחבורה מירי רגב.
בימים העמוסים ביותר צפויים לעבור בנתב"ג כ-100 אלף נוסעים בכ-600 טיסות, ממוצע של המראה או נחיתה כל 2.5 דקות.
השרה רגב אומרת: "המשך מגמת הצמיחה במספר הנופשים בחו"ל מלמד על כלכלה איתנה ועל מצב רוח לאומי חיובי. למגמה ברוכה זו תרמו הסכמי אברהם, שפתחו את השמים לאמירויות, בחריין ומרוקו, ואיפשרו טיסה מעל שמי סעודיה תוך קיצור ניכר בזמני הטיסה. הקו לדובאי הפך לאחד המובילים בנתב"ג, עם כמיליון נוסעים בשנה. מאז כניסתי לתפקיד פתחנו קווי תעופה ישירים חדשים לטורקיה, טוקיו, דבלין, ניגריה, וקייפטאון, והקיץ נוחתות כאן 13 חברות תעופה חדשות. הנחתי את כל הגורמים להיערך ולתת את השירות המיטבי לציבור הנוסעים. אני מאחלת לכולם חופשה מהנה וטיסה נעימה."
רשות התעופה האזרחית (רת"א) אישרה את כל הבקשות לטיסות שהגישו חברות התעופה, במטרה להרחיב את מגוון הטיסות ואת התחרות על מגוון היעדים. היעדים המובילים לחודש יוני הם: טורקיה, בראש הטבלה עם 15% מכלל הטיסות, יוון, ארה"ב איטליה וקפריסין.
במקביל, רשות שדות התעופה (רש"ת) נערכה לקליטת הנוסעים באמצעות גיוס עובדים, תיגבור השירות לנוסעים, ונוכחות מנהלים מוגברת. אמצעי בידוק טכנולוגיים נוספו באולם הבידוק הביטחוני לקיצור זמני ההמתנה, ובהם מסלול בידוק מהיר לנוסעים עם כבודת יד בלבד, מכל חברות התעופה, אשר ביצעו צ'ק-אין מהבית.
בנוסף, באולם הנוסעים הותקנו עמדות שירות עצמי חדשות ("קיוסקים"), המאפשרים הדפסת תג יעד ("באג טאג") למטען ושליחתו המהירה ישירות למטוס, באמצעות סריקת ברקוד המזוודה, תוך קיצור משמעותי של תהליך הצ'ק-אין.
במסגרת ההערכות, "סיירת משפחות" וצוותי הנמל יקלו על משפחות עם ילדים לעבור את הבידוק הביטחוני ואת הצ'ק-אין, כאשר נציג אחד של המשפחה יוכל לבצע צ'ק-אין עבור כולם.
ציבור הטסים מתבקש להגיע לא יותר מ-3 שעות לפני הטיסה, לבצע צ'ק-אין מהבית ולהיעזר בסבלנות ובאורך רוח. חשוב לבדוק לפני ההגעה מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, ומומלץ לשמור פריטים חיוניים בתיק היד.
נמשך הגידול גם בהיקף הפעילות בטרמינל 1, המשרת בעיקר חברות לואו קוסט וגובה אגרות מופחתות מהנוסעים וגם מחברת התעופה. מטרמינל 1 יוצאים מעל 250 אלף נוסעים בחודש, והוא פועל ברציפות 24/7, ומפעיל שירות הסעות חינם ("שאטל") מטרמינל 3 וממגרשי החניה.