המועצה הישראלית לצרכנות דורשת לא להשית את ההפסדים של חברות התעופה על הצרכנים שטיסותיהם בוטלו, ואינם מקבלים את ההחזרים המגיעים להם על פי החוק. מנכ"ל המועצה, עופר מרום, מברך על הקמת ועדת המשנה שהחליט להקים יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח"כ יעקב מרגי, לטיפול בצרכנים ומקווה כי יחד עם כל חברי הועדה ניתן יהיה להגיע לפתרון הולם.

במהלך הדיון שהתקיים בכנסת אתמול (1/7) הועלתה הצעה לפיה, חברות התעופה יציעו לצרכן זיכוי למשך תקופה של שנה. מנכ"ל המועצה לצרכנות דורש כי הצעה זו תהיה בכפוף לתנאים אלה:

 

  • זכות הבחירה תיוותר בידי הצרכן והוא יוכל לסרב לקבל את הזיכוי או הוואצ'ר ולקבל החזר כספי בהתאם לתקופה שתקבע.
  • על חברות התעופה להציע לצרכן זיכוי או וואצ'ר בשווי גבוה מהעלות ששולמה על ידי הצרכן, וזאת על מנת לעודד אותו לבחור באופציה זו, ועל כן, על הזיכוי להיות בשיעור גבוה מעלות הכרטיס המקורית.
  • תנאי הזיכוי או הוואצ'ר יהיו גמישים, עם אפשרות לצרכנים להעבירו למימוש בני משפחה, ללא הטלת מגבלות שיקשו עליהם לממשו.
  • לאחר תום תקופת מימוש הזיכוי, על חברות התעופה לקבוע מנגנון לפיו, היה והצרכן לא ינצל את הזיכוי, מכל סיבה שהיא, תוחזר לו עלות הכרטיס וזאת בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, מבלי שייאלץ "לרדוף" אחרי חברת התעופה" שכן הצרכנים אינם מהווים חברת מימון עבור חברות התעופה.
  • על המדינה לספק ערובות לכספי הצרכנים, כך שחלילה, צרכן שיבחר בזיכוי, לא ימצא עצמו מול שוקת שבורה, היה וחלילה חברות התעופה תגיע לחדלות פירעון.

המועצה לצרכנות פועלת ותמשיך לפעול על מנת להבטיח את כספם של הצרכנים שנפגעו באופן קשה בעקבות המשבר בענף התעופה וממתינים כבר חודשים ארוכים לקבלת החזר כספי.

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן