עולם התעופה מתחיל להתאושש ממשבר הקורונה. כל חברות התעופה בעולם ביטלו את הטיסות שלהן לישראל, כמו גם ליעדים אחרים. והנה אנו מתבשרים על חברות תעופה חלוציות ראשונות שמחדשות חלק מקוי הטיסה שנסגרו.
חברת הלואוקוסט וויזאייר תחדש ביום שישי הקרוב (1 במאי) את קוי הטיסה מישראל אל וינה באוסטריה, אל לוטון אנגליה, ואל טימישוארה ברומניה. מוינה ומלוטון תפעיל וויזאייר טיסות ל15 מדינות, והדבר יכול לשמש ישראלים לטיסות קונקשן.
ההודעה של וויזאיר לעיתונאים ולסוכנים
בריטיש איירווייז כבר הודיעה על חידוש הטיסות אל נמל התעופה הית'רו בלונדון ביום שישי השבוע. אבל תחילה יפעילו רק טיסה אחת ביום, לא יופעלו 3 טיסות יומיות בתדירות שאליה היינו רגילים.
חברת התעופה איר בלטיק הודיעה על חידוש הטיסות מישראל לריגה, בירת לטביה, החל מתחיל חודש יולי. משם היא כבר טסה אל וילנה (ליטא) ואל טאלין (אסטוניה). גם חברת אליטליה תחדש את הטיסות לרומא, וחברת התעופה הפורטוגלית טאפ תחדש הטיסות לליסבון.
גם קוי התעופה לארה"ב הולכים ונפתחים מחדש. חברת התעופה דלתא תחדש ב9 למאי את הטיסות לניו יורק. חברת התעופה יונייטד שמפעילה את הקו לנוארק (ליד ניו יורק) הכריזה על פתיחת הקוי לסן פרנסיסקו בתאריך 4 ביוני. גם חברת איר קנדה תחדש הטיסות לטורונטו ב24 ליוני.
חברת אל על הודיעה בעבר על הפסקת הטיסות "עד 3 במאי", ועד כה לא עידכנה את התאריך. מכלל 'לאו' אתה שומע 'הן'. כנראה שאל על תתחיל לחדש טיסות סדירות ב4 במאי.
הניצנים האלה נשמעים מבטיחים ומעודדים, אך עדיין פתיחת השמיים מחדש תלויה במגבלות שאינן קשורות בחברות התעופה. בעלי דרכון ישראלי עדיין אינם רשאים להיכנס למדינות האיחוד האירופי. גם מדינת ישראל מגבילה כניסה של זרים, אלא באישורים מיוחדים. בגלל מגבלות אלה יתכן שלא יהיו די נוסעים על הטיסות שמתחדשות. על כך יש להוסיף את חובת הבידוד לכל מי שנוחת בישראל. הדבר מוציא את החשק לטוס אפילו אצל אנשי עסקים.
בשבוע שעבר ערך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיחת ועידה עם ראשי מדינות אחדות באירופה על הנושא הזה. הרעיון של נתניהו היה לבטל את הוראות הבידוד של נוסעים שהמריאו ממדינות שבהן התפשטות נגיף הקורונה נמצאת בשליטה, כמו ישראל ודנמרק וצ'כיה. ההקלות האלה לא יחולו על מדינות שבהן משתוללת המגיפה, כמו בלגיה, ספרד, איטליה וכדומה.