חברת התעופה הלאומית של נפאל, Nepal Airlines, ממשיכה במאמציה להיפטר ממטוס בואינג B757-200(C) שברשותה. המטוס הוצא משירות בחודש אוקטובר 2018, ומאז הוא חונה בנמל התעופה בקטמנדו.

העיתון My Republica היוצא לאור בקטמנדו מדווח שבחודש דצמבר 2019, לפני פרוץ מגיפת הקורונה,  הגיעו מנהלי 'רויאל נפאל' להבנות עם חברת הליסינג האמריקאית CSDS Aircraft, שאף שילמה מקדמה של 5% מתוך המחיר המוסכם של 5.7 מיליון דולר. אבל העיסקה לא יצאה לפועל בגלל שנציגי החברה האמריקאית לא יכלו להיכנס לנפאל בעקבות מגבלות הקורונה.

מנכ"ל נפאל איירליינס, דים פרקש פאודל Dim Prakash Poudel אמר לעיתון: " CSDS Aircraft היו בקשר רציף ושוטף איתנו במשך 8 חודשים, ואף שלחנו להם הסכם שבוצעו בו שינויים ותיקונים לפי בקשתם, אבל ההסכם לא נחתם".

המטוס המדובר מדגם B757-200(C) הוא בן יותר מ32 שנה. רק 6 מטוסים יוצרו מהדגם הספציפי הזה. אחד הפעילה 'רויאל נפאל', עוד 4 מטוסים כאלה מפעילה חברת התעופה ATI עבור חיל האויר האמריקאי, ומטוס נוסף הופעל בעבר ע"י חברת התעופה Air China.

חברת התעופה הנפאלית הפעילה בעבר עוד שני מטוסי בואינג מדגם 757-200 שהוצאו משירות בשנים 1999 ובשנת 2016. כיום צי המטוסים של רויאל נפאל לטיסות ארוכות מבוסס רק על מטוסים מתוצרת איירבוס. שני מטוסים מדגם A320-200 ועוד שני מטוסים רחבי גוף מדגם A330-200. בנוסף, צי המטוסים כולל מטוסים קטנים יותר לטיסות פנים מדגמים דה הבילנד דאש 6 טווין אוטר, חרבין Y-12, ושיאן MA-60.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן