"בישראל חסרה ראיה אסטרטגית בנושא תשתיות התעופה". כך הכריז מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי, בכנס התעופה של ארגון הטייסים בישראל שהתקיים אתמול בתל אביב.
המנכ"ל ציין כי ההגבלה התפעולית במרחב האווירי הינה גורם מרכזי המונע את הרחבת הפעילות בנתב"ג, והדגיש: "עשרה מיליון אזרחי ישראל ייפגעו ולא יוכלו לטוס, ואלה שיטוסו ימצאו מספר מצומצם של טיסות, מה שיעלה את מחיר כרטיסי הטיסה והאזרחים ישלמו מחיר יקר מאוד בכדי לטוס".
חגי טופולנסקי אמר כי מספר הנוסעים בנתב"ג צפוי לעלות בשנים הקרובות, וכי רש"ת אמנם מרחיבה את התשתיות הקרקעיות בנתב"ג אך התשתיות האוויריות לא יספיקו בכדי לעמוד בעומס. "אנחנו מרחיבים את נתב"ג, אבל צריך להבין שכדי שנעמוד בעומס, מטוס צריך לנחות כל דקה וחצי, דבר שאינו אפשרי לפי הרגולציה הנוכחית"
"לאור העיכוב בהחלטה על שדה משלים אנחנו לא ערוכים לגידול במספר הנוסעים שיהיו בנתב"ג בעוד שנתיים שלוש. התשתיות לא מספיקות. אנו נערכים בטיפול בתשתיות הקרקעיות ולנתיבי הטיסה והסרת מגבלות התפעול של השדה על ידי הפחתת רעש המטוסים. אם המצב לא ישתנה בקרוב אז מחירי הטיסות יזנקו".
חגי טופולבסקי התייחס בנאומו גם לנושא רעש המטוסים באזור נתב"ג. בדילמה בין איכות חיים מינמלית לתושבים החיים בקרבת נתב"ג ובין צרכי חברות התעופה והנוסעים, הכריע המנכ"ל: "לא תיתכן פגיעה בתעופה של עשרה מיליון אזרחי ישראל. יש לי אחריות שיהיה לכולנו אפשרות ומקום לטוס, אבל כדי שזה יקרה חייבים לאפשר לנתב"ג לגדול".
הטייסים הרבים שהשתתפו בכנס יודעים שנמלי התעופה באירופה מושבתים בלילות. זו פשרה בין צרכי התעופה לבין איכות החיים. לכן רבים מהם הופתעו מהזלזול המוחלט של חגי טופולנסקי בצרכים לגיטימיים של אנשים שהמטוסים מפריעים להם לישון, ושל תלמידים שהרעש מפריע להם ללמוד ולשמוע את מורים.