חברת התעופה 'רואנדה איר' עומדת לפתוח קו תעופה חדש לטיסות ישירות בין נתב"ג לקיגאלי, בירת רואנדה. ב26 ליוני תיחנך טיסת הבכורה, ולאחריה יופעלו 3 טיסות בשבוע. הטיסות ימריאו מנתב"ג בימים רביעי ושישי בשעה 00:40 וינחתו בקיגאלי בשעה 05:40. מקיגאלי ימריאו הטיסות בימים שלישי וחמישי בשעה 00:30 וינחתו בתל אביב בשעה 07:30 בבוקר.
הטיסות יהיו על מטוס בואינג 737-800, שלרואנדה איר יש 4 מטוסים כאלה. צי המטוסים שלהם מונה 12 מטוסים. לאחרונה ביטלה החברה הזמנה של 2 מטוסי 737MAX. בקו יהיו 138 מושבים במחלקת תיירים, ועוד 16 מושבים במחלקת עסקים.
ראונדה היא מוקד תיירותי עולמי, במיוחד לחובבי סאפארי. בשטחה נמצא הר שבו חיים בטבע הגורילות האחרונות בעולם (כל השאר חיים בגני חיות). הקו החדש של רואנדה איר יאפשר לישראלים רבים יותר להגיע בקלות יותר לטיולי ספארי. רמת החיים ברואנדה גבוהה יחסית לממוצע של מדינות אפריקה. אנשי עסקים ומטיילים ישראלים יוכלו להסתייע בטיסות החברה מקיגאלי המכונה "שוויץ" של אפריקה ומהווה נמל בסיס ( HUB ) לטיסות המשך ליעדים באפריקה, ביניהם: אבוג'ה, אביג'אן, אנטבה, דאקר, דאר א-סאלם, דואלה, הררה, יוהנסבורג, לאגוס, לוסקה, מומבסה, קילימנג'רו, קוטונו, קונאקרי, קינשסה ועוד.
שגריר רואנדה בישראל, ג'וזף רוטבנה, מעריך שרוב הנוסעים על הקו יהיה צליינים מרואנדה. רואנדה היא מדינה נוצרית קתולית, ורגבים מתושביה יכולים להרשות לעצמם טיול צלייני לישראל. עד כה היה קשה לעשות זאת עם קונקשנים באירופה, אבל מעתה יקל עליהם. הטיסה הישירה תימשך רק כ6 שעות, לעומת כ10 שעות דרך אירופה.
למרות זאת, משרד התיירות הישראלי דחה את בקשת החברה לקבל סבסוד כמקובל לגבי פתיחת יעדים חדשים לפי מדיניות השמיים הפתוחים. רואנדה איר תיאלץ להתמודד עם עוד אתגרים ו"מחלות ילדות". יהיה עליה להתחרות במחירי כרטיסי הטיסה של אתיופיאן איר, שכידוע, מסובסדים על ידי ממשלת אתיופיה. זו הולכת להיות מלחמה מענינת. לא נופתע אם מחירי כרטיסי הטיסה ישירות לקיגאלי בחברת רואנדה איר יהיו יקרים יותר מכרטיסי טיסה לקיגאלי עם נחיתת ביניים באדיס אבבה, בחברת אתיופיאן.
RwandAir מיוצגת בישראל על ידי בועז וקסמן, בעל חברת "ITS Avia" מקבוצת 'אופיר טורס'.