בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

המלונאים ממשיכים להאבק בסגירת שדב דב

ועדת הפנים של הכנסת עומדת לדון ביום שני הקרוב בסגירת שדה דב. לקראת הדיון בכנסת פנו נשיא התאחדות המלונות וראשי ענף המלונאות לשר האוצר, שר התיירות, שר התחבורה ויו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בקריאה לשקול מחדש את סגירת שדה דב ב-2019. המלונאים מבקשים להשאיר את שדה דב לפעול במתכונת מצומצמת עד להקמת שדה חלופי.

בסוך חודש יולי האחרון הכריז רה"מ בישיבת וועדת השרים לעניין פינוי שדה דב, כי שדה דב ייסגר לחלוטין, הטיסות ממנו יועברו לנתב"ג ותיבדק האפשרות להקמת שדה תעופה על אי מלאכותי מול חופי גוש דן בעתיד. זאת תוך התעלמות מתוכני חולדאי ומהעובדה כי ההליכים לאישור תוכנית כחלון-נתניהו בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מצויים בשלב ראשוני ביותר, שייקח זמן לא מבוטל עד שיבשילו לכדי הוצאת התירי בנייה ובנייה של ממש. במקביל, הפעילות הצבאית במקום הוארכה עד ליולי 2019.

ראשי ענף המלונאות מתריעים במכתבם כי יחד עם סגירת שדה התעופה באילת והחלפתו בשדה המרוחק מהעיר, על שם אילן רמון ז"ל, תהפוך ההגעה לעיר אילת ארוכה ומסורבלת ולא כלכלית הן בהיבט הכספי והן בהיבט של משאב הזמן ותביא לפגיעה אנושה במספר הישראלים המגיעים לאילת וממנה.

"הלחץ של רשות מקרקעי ישראל ושל פקידי האוצר לממש את הנדל"ן בצפון תל-אביב, תוך פגיעה קשה וחמורה בתשתית האווירית בקו תל אביב –אילת, מתעלם מהצרכים הלאומיים ומהמחויבות של מדינת ישראל לעיר אילת, לתושביה ולפרנסתם וכן לעתיד ענף המלונאות בעיר המפרנס אלפי משפחות".

לדברי המלונאים, הדבר גם יפגע קשות ב'רכבת האווירית' של כ-60 אלף הטסות רפואיות למרכז הארץ, המתקיימות בקו זה, הכוללות הטסות חולים כרוניים או הנזקקים לטיפולים רפואיים מקצועיים או למכשור רפואי מיוחד. עוד מציינים המלונאים בפנייתם, כי ע"פ דו"ח בודינגר משנת 2008 בראשות האלוף (במיל.) הרצל בודינגר, נקבע כי אין לבטל תשתית תעופה קיימת במדינת ישראל בטרם תועמד תוכנית ראויה.

המלונאים מזהירים כי גם ללא סגירת שדה דב, קיים כיום עומס כבד בנמל התעופה בן גוריון הן בטרמינל 3 והן בטרמינל 1 וכי סגירתו תהפוך את האלטרנטיבה לטוס דרך נתב"ג  ללא אטרקטיבית .כתוצאה מכך, יעדיפו רבים לקיים כנסים בקפריסין, יוון, טורקיה או רומניה.

המלונאים טוענים במכתבם כי ויתור על התחבורה האווירית, יגביר את העומס בכבישים לאילת וממנה ובמיוחד על כביש הערבה, שהוא לרובו חד מסלולי ומשרת סמיטריילרים, משאיות כבדות, אוטובוסים וכלים חקלאיים, על מקדם התאונות והנפגעים הטמון בכך.

המלונאים סבורים, כי הדרך הראויה לפתרון העניין, היא באמצעות מתווה שיווק הקרקע ובניית השכונות המתוכננות ממזרח למערב ולא הפוך. מתווה זה אמנם יצמצם את שטחו של שדה דב, אך ישאיר אותו פעיל. לדבריהם,

ברור לכל, שלאחר יציאת הצבא מהשדה  ופינוי משרדי "ארקיע" ישנה אפשרות להותיר מסלול טיסה אחד, מגדל פיקוח וטרמינל קטן על חלק קטן מהשטח לאורך  הים, מבלי לפגוע בטיילת הפרוסה לאורכו וזאת עד למימוש סיכום ראש הממשלה  – להקים שדה תעופה על אי שיוקם מול חופי תל-אביב.

נזכיר כי מבקר המדינה כבר בדו"ח 2015 ציין כי המהלכים לסגירת שדה דב נעשו באופן תמוהה, מבלי שנבחנה היתכנות החלופה המציעה את השאר שדה התעופה על כנו במסגרת מצומצמת יותר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן