בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

סיצ'ואן איר התחילה לטוס מישראל לסין

קו טיסה חדש לסין נחנך היום בנתב"ג. מטוס של חברת התעופה הסינית סיצ'ואן המריא אמש מהעיר צ'נגדו במערב סין, ונחת בבוקר בישראל. בנתב"ג התקבל במטוס בברכה של סילוני מים שהתיזו עליו שתי כבאיות.

בקבלת הפנים לטיסת הבכורה השתתפו שר התיירות יריב לוין, מר לי מינג מהנהלת החברה, גדעון טהלר, בעל חברת טל תעופה שמייצגת בישראל את סיצ'ואן איר, שגריר סין בישראל, קונסול ישראל בסיצ'ואן ואורחים.

שר התיירות, יריב לוין, אמר בטקס: "זה חלום אישי שלי שמתגשם פה. אני מודה לכל מי שלקח חלק בהגשמת החלום".

השר סיפר איך נולדה היוזמה לקו החדש בצורה מקרית: "לפני כשנה הגעתי לצ'נגדו לכנס בינלאומי לתיירות. בשדה התעופה שלהם הבחנתי במטוסים רבים שעל הזנב שלהם הסמל הזה. התענינתי איזו חברת תעופה זו, והסבירו לי שזו חברת סצ'ואן איר, שהיא מחברות התעופה הגדולות בסין. שאלתי את מארחיי "האם הם הגיעו אי פעם גם לישראל?". השיבו לי "אפשר לטפל בזה". כשעמדתי לשוב ארצה, המתינו לי בשדה התעופה מנהלי סצ'ואן איר, והתחלנו לשוחח על אפשרות של פתיחת קו לישראל. היתה הסכמה עקרונית, והוקמו צוותים מקצועיים לטפל בפרטים הטכניים. והנה היום אנחנו רואים את התוצאה"

שר התיירות אמר שהחיבור של ישראל למערב סין יכול לתרום למסחר בין המדינות, משום שבחבל סצ'ואן יש מפעלים רבים. הקו יגביר גם את התיירות של ישראלים שיבקרו בחבל ארץ יפה זה, וגם של תיירים סיניים שיבואו לישראל. "מספר התיירים הסינים שמגיעים לישראל הולך וגובר כל הזמן, והוא נהיה משמעותי מאוד בתיירות". השר הכריז שמשרדו יעשה מאמצים שהקו החדש יצליח. השר לא אמר במפורש, אבל נראה שהתכוון למענק של כשלושה רבעי מיליון דולר שמשרדו מעביר לחברת התעופה כתמריץ להפעלת הקו החדש.

נציג חברת התעופה סצ'ואן בישראל, מר גדעון טהלר, אמר שבשנה שעברה הגיעו לישראל כ120,000 תיירים סיניים בטיסות ישירות. הדבר מעיד על ביקוש רב, והקו החדש נועד לספק היצע לביקושים הפוטנציאליים הגדולים. הוא אמר עוד שהטיסות מנתב"ג לצ'נגדו הן הקצרות ביותר מבין כל הטיסות מישראל לסין, משום שחבל סיצו'אן נמצא במערב סין, וכך שדה התעופה של צ'נגדו הוא הכי קרוב לישראל מבין שדות התעופה הבינלאומיים של סין. הטיסות נמשכות כ9 שעות בלבד ואף פחות מכך. הוא הודיע כי החברה מציעה טיסות קונקשן מצ'נגדו לערים נוספות רבות בסין, בלי תשלום נוסף. לכן הוא צופה שישראלים רבים יטוסו איתם גם לבייג'ינג ושנגחאי ועוד יעדים בסין הגדולה. "אני מזמין את כולם להגיע לסצ'ואן לראות הזדמנויות עיסקיות מרתקות, וגם לטייל באתרי תיירות מדהימים" סיכם מר טהלר.

מר לי מינג, מהנהלת חברת התעופה סצ'ואן, אמר שקו התעופה החדש נועד להיות "גשר של ידידות בין סין לישראל". הוא תיאר את סגנון החיים השליו והבריא של מחוז סצ'ואן, ואמר שצ'נגדו נחשבת "אחת הערים השמחות ביותר בסין". ההצלחה הישראלית בכלכלה העולמית ובמודרניזציה מעוררים ענין רב אצל הסינים, והוא צופה שסינים רבים יבואו לישראל לחפש הזדמנויות עסקיות ולטייל בנופיה. האטרקציה התיירותית העולמית בסצ'ואן היא חוות הרביה של דובי הפנדה, שנמצאת במרחק כעשרה ק"מ מהעיר צ'נגדו. לדבריו, המבקרים בצ'נגדו אומרים שהם לא רוצים לעזוב ולחזור לארצותיהם. הוא הצהיר שהחברה שלו מחוייבת לשירות נעים ולבטיחות ברמה הגבוהה ביותר. "אנחנו מצפים לתמיכתכם ולאהבתכם" סיים מר מינג בהתרגשות.

שגריר סין בישראל, ז'אן יונגשין, אמר שסצ'ואן איר היא חברת התעופה הסינית השניה שמפעילה קו קבוע סדיר בין סין לישראל. יחד עם אל-על פועלות כבר 3 חברות תעופה לסין. מדובר בקשרים אישיים בין אנשים לאנשים שמצליחים להתחבר ביניהם בעזרת קוי התעופה. התיירות מסין לישראל והתיירות של ישראלים בסין הולכות וגדלות בקצה גדול יותר מהגידול העולמי בתיירות. הוא סיים בברכת הצלחה לקו החדש, ואיחולי שגשוג לשני העמים, הסיני והישראלי.

    

בתקופת ההשקה של הקו החדש כרטיסי טיסה לסין נמכרים ב599 דולר בלבד, ו1,404 דולר למושב במחלקת עסקים. הכרטיס כולל מזוודה עד 23 ק"ג במחלקת תיירים, ושתי מזוודות במחלקת עסקים. הטיסות ימריאו מישראל בימים ראשון ורביעי אחר הצהריים. הקו פועל עם מטוסים רחבי גוף איירבוס 330, ובקרוב יפעילו לישראל מטוסי A350 חדישים יותר. צי המטוסים של סצ'ואן איר כולל 130 מטוסים, ועוד 50 מטוסים נוספים ייקלטו עד סוף שנת 2020. החברה טסה לכ270 יעדים, רובם טיסות פנימיות בסין.

 

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן