חברת התעופה השוויצרית SWISS קיבלה את המטוס הראשון מסוג A320neo מתוך 25 מטוסים שהזמינה מהיצרנית איירבוס. מטוסי ה-A320neo ישמשו לטיסות לטווח קצר ובינוני של עד 4,200 ק"מ בתוך אירופה, ויגיעו גם לישראל. באיירבוס A320neo יש 180 מושבי נוסעים בשתי מחלקות, תיירים ועסקים.
מטוס האיירבוס A320neo צורך כ20% פחות דלק מאשר מטוסים דומים מהדור הקודם. האיירבוס A320neo החדש של SWISS כולל גם מושבי נוסעים חדשים שמשפרים באופן מוחשי את נוחות הנסיעה.
עד סוף 2024 SWISS תקבל 25 מטוסי A320neo ומטוסי A321neo. המטוסים הדו-מנועיים החדשים יחליפו בצי המטוסים של SWISS את מטוסי ה-A320 והטכנולוגיה החדשנית שלהם תסייע להגביר את היעלות הסביבתית והאנרגטית של SWISS.
רמות צריכת הדלק ופליטת הרעש הנמוכות מתאפשרות הודות לטכנולוגיה מתקדמת של מנועים מתוצרת Pratt & Whitney הצורכים עד 20% פחות דלק מסוגי המטוסים בקטגוריה. בנוסף, המטוסים מצוידים כסטנדרט במחוללי מערבולות המסייעים בהפחתת רעש. לפיכך בהמראות של A320neo יש עוצמת רעש נמוכה בכמחצית מעוצמת הרעש המיוצרת על ידי מטוס דומה.
תומאס קלר, מנכ"ל סוויס, אומר: "ה- A320neoיפחית משמעותית את הגיל הממוצע של צי המטוסים של SWISS. כשנקבל את כולם, הגיל הממוצע של המטוסים שלנו יהיה מהצעירים באירופה, ויעמוד על כ-9 שנים. השקענו כ-9 מיליארד פרנק שוויצריים ברכישת 25 מטוסים מסוג זה, השקעה שתשפר משמעותית את הדירוגים הסביבתיים שלנו, היות והפעלת מטוסים מתקדמת ויעילה בצריכת דלק היא אחד האמצעים האפקטיביים ביותר להפחתת ההשפעה האקולוגית של התעופה".
האיירבוס A320neoהחדש של SWISS מציע גם נוחות טיסה משמעותית יותר לנוסעי מחלקות התיירים והעסקים, בזכות מושבים חדשים שפותחו על ידי היצרן האיטלקי Geven, ומספקים חווית ישיבה מהנה עם חלוקת לחץ ארגונומית על משענת הגב וכרית המושב. המיקום האופקי החדשני של כיס הספרים מעל שולחן המושב מספק יותר מרווח לנוסע. בנוסף, ניתן להשעין את המושבים החדשים עד ל- 20 מעלות, במקום 12 בעבר.