בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

טוס-אייר מפסיקה זמנית את טיסותיה מחיפה

חברת התעופה הקפריסאית  TUS מתכוננת להפסיק להשתמש בשדה התעופה של חיפה. להערכתנו זו תהא הפסקה זמנית בלבד, והטיסות מחיפה יחודשו בקרוב מאוד.

TUS החלה לפני יותר משנה להפעיל טיסות ישירות מחיפה לקפריסין וליוון. הטיסות זכו לפופולריות בקרב תושבי הצפון, שכבר אינם צריכים להרחיק עד נתב"ג. הדרך לחו"ל התקצרה מאוד גם בזכות הבידוק הבטחוני המהיר יותר והצ'ק-אין הזריז בחיפה לעומת הליכי העליה למטוסים בנתב"ג. גם שדה התעופה של חיפה זכה לעדנה ולהתחלה של שגשוג כלכלי, כאשר כ40,000 נוסעים המריאו ממנו באמצעות חברת התעופה טוס-איר. זה היה גידול של מאות אחוזים בתנועה האוירית בשדה התעופה חיפה. בזכות תנועת הנוסעים המוגברת שהביאה טוס-אייר אף נפתחה חנות דיוטי פרי גדולה בשדה התעופה בחיפה, ולאחרונה שוקלים להרחיבה.

מטוס של טוס-אייר ליד הטרמינל בחיפה

אבל "ירח הדבש" הקצר של שדה חיפה וטוס-אייר נקלע למריבות וסכסוכים. התברר ששדה התעופה בחיפה איננו ערוך לפעילות בינלאומית, והוא נסגר מידי ערב בשעה 8. בחודשים האחרונים קרו כמה מקרים שטיסות של TUS נאלצו להמריא מחו"ל באיחור של כשעתיים, באשמת שדות התעופה בקפריסין. מטוסי החברה נאלצו לנחות בנתב"ג מכיון שהשדה בחיפה כבר היה סגור. הדבר גרם לתרעומת וכעס של הנוסעים, לפגיעה בשם הטוב של טוס-אייר, וגרם גם הוצאות רבות לחברת התעופה שנאלצה לשלם אגרות נחיתה יקרות יותר לנתב"ג, וגם לשכור מוניות ואוטובוסים להסיע את נוסעיה לחיפה. טוס-אייר מצאה עצמה מפסידה על אותן טיסות מאחרות. מנהלי טוס-אייר פנו להנהלת שדה התעופה בחיפה בבקשה להאריך את שעות פעילות הנמל עד חצות הלילה, אך עד כה בקשותיהם נדחו.

לפיכך החליטה הנהלת טוס-איר להפסיק להשתמש בשדה התעופה בחיפה.

להערכתנו החלטה זו אינה סופית, אלא היא נועדה רק להפעיל לחץ על מנהלי שדה התעופה בחיפה להענות לבקשה להאריך את שעות הפעלת השדה. הטיסות מחיפה לקפריסין נחשבות "תרנגולת המטילה ביצי זהב" גם לשדה התעופה של חיפה וגם לחברת טוס-אייר. לפיכך קשה לנו להאמין ששני הצדדים למחלוקת יוותרו על הכנסותיהם מהפעילות המשותפת.

לקראת סוף השבוע עומדת להתקיים עוד פגישה של הנהלת טוס-אייר עם הנהלת שדה התעופה ועם רשות שדות התעופה לדיון נוסף בבעיה. סביר להניח שימצאו בהקדם מוצא למשבר, שטוס-אייר החליטו להסלימו. אולי גם שר התחבורה, ישראל כץ, יתערב בסוגיה לסיום הסכסוך. אינני רואה תוצאה אחרת מאשר פשרה כלשהי או כניעה של רש"ת לדרישת טוס-אייר. אף אחד מהצדדים לא יוותר על רווחיו מהטיסות הבינלאומיות לקפריסין. ולראיה- חברות תעופה אחרות החלו לבדוק אפשרות להיכנס לנעליה של טוס-אייר ולהפעיל במקומה את הטיסות בקוים שלה.

דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, אומר בתגובה: "עוד בטרם החלה עונת טיסות הקיץ מחיפה שעות הפעילות של השדה היו ידועות מראש לחברת התעופה ולכן לא ברור על מה הם מלינים. למרות זאת באופן חריג חברה קיבלה אישורים לנחות בשדה מעבר לשעות הסגירה וכאמור למרות שידעה על שעות הפעילות. החברה כשלה בתכנון לוח הטיסות שלה וזמינות המטוסים ולכן מצאה עצמה "נאלצת" לנחות בנתב"ג. חברת טוס זכתה לשיתוף פעולה מלא מהנהלת השדה ובחרה בדרך של הטלת רפש  לסיים את פעילות הקיץ שלה".

דובר חברת התעופה טוס-אייר, ניר גרוסמן, אישר את הידיעה על הפסקת הטיסות, אך נמנע מלהוסיף תגובה ומידע על הסיבות.

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן