בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

יונייטד איירליינס מתחייבת להפוך לירוקה

חברת התעופה יונייטד הודיעה בסוף השבוע שעד שנת 2050 היא מתחייבת להיות 100% ירוקה על ידי הפחתת פליטת גזי החממה שלה.

כזכור, בשנת 2018 הפכה לחברת התעופה האמריקנית הראשונה שהתחייבה להפחית את פליטת החממה שלה ב -50% עד שנת 2050, וכעת היא מתחייבת להשקעה של מיליוני דולרים בטכנולוגיית תפיסת פחמן אטמוספרית מהפכנית המכונה לכידת אוויר ישיר – ולא צעדים עקיפים כמו קיזוז פחמן, ובנוסף להמשיך ולהשקיע בפיתוח ושימוש בדלק תעופתי בר קיימא (SAF).

במקום לנקוט בגישה קונבנציונאלית להפחתת פחמן על ידי הסתמכות רק על רכישת קיזוזי פחמן, יונייטד מתכוונת לבצע השקעה של מיליוני דולרים לריסון עליית הטמפרטורות העולמיות על ידי סילוק פיזי של דו תחמוצת הפחמן (CO2). זו טכנולוגיה המסוגלת לתפוס טונות של פחמן דו-חמצני בשנה. ה CO2 שנלכד יאוחסן לצמיתות ובבטחה עמוק מתחת לאדמה בתהליך שאושר על ידי צדדים שלישיים עצמאיים. החברה תסייע גם בבניית מפעל לתהליך. מפעל כזה יכול לתפוס באופן קבוע מיליון טון CO2 בכל שנה, המקבילה לעבודה של 40 מיליון עצים, אך מכסה שטח קרקע קטן פי 3,000.

מאז 2016 השקיעה יונייטד יותר מ -30 מיליון דולר ביצרנית דלק בר קיימא שבסיסה בקליפורניה, שהיא ההשקעה הגדולה ביותר של כל חברת תעופה בעולם במפיק דלק בר קיימא. יונייטד השתמשה בדלק זה בכדי להטיס 26 מיליון נוסעים,44  מיליארד קילומטרים, ו-215,000 טיסות .

נשיא יונייטד, סקוט קירבי, מסר: "אני מכיר באחריותנו לתרום למאבק בשינויי האקלים. הטכנולוגיות החדשות יפחיתו משמעותית את הפליטות שלנו, ובכך גם יפחיתו במידה ניכרת את מהירות שינויי. אנחנו עושים זאת גם כדי שכל חברת תעופה תוכל בסופו של דבר להצטרף אלינו ולעשות את אותו הדבר. "

מחויבותה של יונייטד באה לידי ביטוי גם ביוזמות קטנות ובהן ביטול מקלות ערבוב פלסטיק שאינם ניתנים למיחזור, והחלפתם במוצר ידידותי יותר לסביבה העשוי במבוק, והיא ממשיכה להחליף את הציוד הקרקעי בחלופות נקיות יותר, המופעלות באמצעות חשמל, כאשר כמעט 45% מהצי הומר עד כה.

 

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן