במקביל לועידת האקלים הבינלאומית בשארם א-שייח בשבוע שעבר, מודיעה חברת התעופה יונייטד על השקעה אסטרטגית בחברת NEXT Renewable Fuels להקמת בית זיקוק לדלק ביולוגי בפורט ווסטוורד, אורגון. הייצור אמור להתחיל ב- 2026.
NEXT היא חברה מיוסטון המפתחת את בית הזיקוק, אשר יכול לייצר עד 50,000 חביות ליום של דלק תעופה בר-קיימא (SAF), דיזל מתחדש ודלקים מתחדשים אחרים.
בית הזיקוק הביולוגי של NEXT מציע אפשרויות לוגיסטיות רב-מודולריות, לרבות גישה לנמל מים עמוקים. NEXT השיגה הסכם עם BP למקור של 100 אחוז מחומרי הייצור שלה, מה שמפחית עוד בעיות אספקה שחוו מתקנים קטנים יותר. NEXT קיבלה גם אישור אווירי חיוני ממדינת אורגון. לאחר קבלת כל האישורים וההיתרים הדרושים ובית הזיקוק פעיל, יש לו פוטנציאל לשמש כפלטפורמה להגדלת SAF ופריסת טכנולוגיות עתידיות נוספות.
יונייטד קבעה לעצמה יעד של אפס פליטות זיהומי אויר עד שנת 2050. ההכרזה היום מסמנת את ההשקעה החמישית של קבוצת יונייטד בטכנולוגיה הקשורה ל-SAF, ואת ההשקעה הראשונה בבית זיקוק ביולוגי. יונייטד הייתה מובילה בתעשייה בתמיכה בדלק סילוני חלופי מזה שנים, כולל השקעה בייצור SAF יותר מכל חברת תעופה אחרת בעולם והטסת טיסת הנוסעים הראשונה בעולם באמצעות 100% SAF במנוע אחד. יונייטד גם השיקה את תוכנית Eco-Skies Alliance, שבין 30 משתתפי החברה, רכשה ביחד יותר מ-7 מיליון ליטרים של דלק תעופה בר-קיימא.
סגן נשיא יונייטד, מייקל לסקינן (Michael Leskinen) אומר: "אחד החסמים הגדולים להגדלת האספקה ולהורדת עלויות של דלק בר-קיימא הוא שאין לנו את התשתית כדי להעביר אותו ביעילות, אבל המיקום האסטרטגי והנכסים של NEXT פותרים את הבעיה ומספקים תוכנית למתקנים עתידיים. אנו מאמינים שההשקעה הזו לא רק תחזק את השאיפות של NEXT ותיצור פתרונות בטווח הקרוב להרחבת אספקת ה-SAF שלנו, אלא ממחישה עוד יותר את המחויבות שלנו לייצור SAF בקנה מידה הנחוץ לשחרור פחמן של תעשיית התעופה".
מנכ"ל NEXT, כריסטופר אפירד, אומר: "תעשיית הדלקים הנקיים ממריאה, והגישה שלנו לחומרי הזנה ממצבת אותנו להיות ספק SAF מוביל בחוף המערבי. ההשקעה של יונייטד ב-NEXT מחזקת את הנחישות שלנו להיות אחד ממובילי הדלקים הנקיים בתחום התחבורה".