יריד התיירות הגדול והחשוב בעולם, WTM בלונדון, יתקיים השנה במרכז הירידים אקסל בלונדון ב2 עד 4 לנובמבר. על כך הכריז אתמול מנהל WTM, סיימון פרס Simon Press, במסיבת עיתונאים וירטואלית. הוא הציג את התוכניות להפעלת היריד גם בעידן הקורונה, לאחר שראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, נתן אור ירוק לכנסים ותערוכות החל מחודש אוקטובר.
שלל האירועים המתוכננים בWTM מצביע על תחילת התאוששות ענף התיירות בעולם. היריד הקרוב יתמקד בשלשה תחומים: בריאות בצל הקורונה, השקעות ושרידות עסקי תיירות, והכנות לכל קטסטרופה עולמית בעתיד.
מר פרס חשף חידושים ואירועים מיוחדים בWTM הקרוב, ועל השקעה בקידום מותגים ובשיתופי פעולה עם גורמי תיירות. השנה תתקיים ביריד גם ועידת WTM וירטואלית ב10-11 לנובמבר למען אנשי תיירות שאינם יכולים להשתתף באירוע בגלל מגבלות הנסיעות. מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) המייצגת את המגזר הפרטי הנסיעות והתיירות העולמי, מקיימת ביריד מידי שנה ועידת פסגה של שרי תיירות מהעולם. השנה, לראשונה בתולדות WTM ועידת הפסגה תערך בשיתוף UNWTO ו- WTM. כמאתיים שרי תיירות כבר אישרו השתתפותם באירועי היריד.
בשולי היריד תתקיים גם ועידת משקיעים בתיירות, בפעם השלישית. שיתוף פעולה של WTM עם ITIC כדי לעזור להחלים עסקים ולהחזיר את אמון המטיילים לאחר מגיפת COVID-19. הכנס מכוון להסביר את המנגנונים הכספיים המאפשרים לחברות נסיעות להתאושש ולהיבנות מחדש. מומחי השקעות יתנו הנחיות כיצד להתכונן לכל אסון עולמי אחר בעתיד.
ביריד תושק גם ועידת שיווק וכיתת אמן בשיתוף עם סוכנות The Five Percent. בסדנה של יום אחד יופיעו מומחי תנועה, מיתוג ושיווק מוערכים ברחבי העולם, שישתפו את הידע שלהם על מה שעובד כרגע בעסקים איתם הם עובדים. הסוכנות מביאה ניסיון של למעלה מ 20 שנה בתחום ההדרכה העסקית, ובזכות צוות הניהול המשפיע שלה היא הפכה לשם דבר ביצירת תוכן בעל יכולת פעולה גבוהה ביותר ליזמים לשיפור מיומנויות השיווק, המכירות, המנהיגות והפיננסים שלהם.
סיימון פרס אמר: "אנו מצפים לשיתוף פעולה רב שנים עם The Five Percent ולהמשך המחויבות שלנו לרמה גבוהה ולהביא את המומחים והמומחיות המובילים בעולם ללקוחותינו, שותפינו והמבקרים".
הוא הציג גם את מועדון WTM Buyers Club הוותיק שעבר השנה שיכלולים של אפשרויות נטוורקינג בכדי ליצור חוויה חדשה ובלעדית לקונים, מציגים ומבקרים. מארגני היריד מזהים ביקושים גדולים מבעבר לטיולי קראוונים, שכירת דירות פרטיות ווילות, וקייטרינג. לנישות אלה של שמירת מרחק בטיולים תהיה התיחסות מיוחדת ביריד WTM הקרוב.
"יותר מתמיד, WTM לונדון תשכלל מוצרים כדי להעניק למשתתפים את החוויה הטובה ביותר שאפשר. הגישה הבלעדית שלנו למועדון הקונים תניב תוצאות פנטסטיות, ותהפוך את WTM לונדון למיקום של הקונים הגדולים בעולם לעשות עסקים ולהעצים את ענף הנסיעות העולמי" אמר סיימון פרס.
יריד WTM יתקים השנה בצל הקורונה לפי הנחיות משרד הבריאות הבריטי. ההרשמה והכניסה יתבצעו בטכנולוגיה ללא מגע בין אנשים, כמו סריקת תגים. באולמות היריד הותקנה מערכת איוורור חדשה וחזקה. בכל פינה בשטח היריד יוצבו מתקני אלכוג'ל, יהיו גם ברזים וכיוריים רבים לשטיפת ידיים, מסכי הגיינה ועוד. סדרנים יקפידו על שמירת מרחק, וכל הכסאות באירועים ימוקמו במרחק זה מזה. צוותי הניקוי יתוגברו, וינקו את כל שטחי היריד לאורך כל היום בתדירות גבוהה יותר מהעבר. אוכל ושתיה במזנונים ובארועים ביריד יארזו מראש, יוגשו בכלים חד פעמיים, והתשלום יתבצע רק בכרטיסי אשראי, ולא במזומן.
כדי להנגיש את WTM גם לציבורים שאינם רשאים לטוס או חוששים לנסוע למדינות אחרות, יתקיים לאחר היריד אירוע WTM Virtual. במשך יומיים 10-11 לנובמבר יתקיימו באינטרנט ישיבות ועידה, שולחנות עגולים, רשת מהירה, ומפגשים אחד על אחד. הנושאים הראשיים בועידה הוירטואלית יעסקו בקורונה, שינויים אקלים בעולם, תעופה, טיולי נשים, הפלגות נופש בקרוזים, סקי, וגיוס עובדים לתעשיית התיירות.
סיימון פרס: "האירוע הווירטואלי שלנו מספק לנו את האפשרות לעבוד מקרוב עם אנשי הנסיעות העולמיים ולהבטיח שנוכל לתמוך בענף בהתאוששות, בנייה מחדש וחדשנות במהירות וביעילות ככל האפשר. WTM Virtual תחבק את סוכני נסיעות ברחבי העולם. אנו שמחים מאוד לספק ללקוחות ולמבקרים את ההזדמנות להשתתף בשני המופעים: חי ווירטואלי".
מידי שנה משולב ביריד WTM גם האירוע השנתי של Travel Forward שעוסק בתחומי טכנולוגיה בנסיעות ובאירוח. השנה יציגו או את המותג VIP Buyer Programme, שהוא מהדורה מחודשת של מערכת TF לאינטרקציות עיסקיות, שנמצאת בשימוש גם במשרדי נסיעות רבים בישראל. בנוסף, ועידת Travel Forward תוקדש השנה ל"חוסן, חדשנות ותגובה". היא תתמקד בסיוע לחברות הנסיעות מכל העולם למצא דרך להתאוששות לאחר משבר הקורונה.
ומה בישראל?
ההערכות הגדולה והיסודית של הבריטים ליריד התיירות שלהם מעוררת סקרנות לגבי יריד התיירות הבינלאומי בישראל IMTM. השבוע הוחלט סופית לקיים את היריד כרגיל בתחילת חודש פברואר כמידי שנה.
מנכ"ל IMTM, איל שמואלי, מדווח על חידושים והערכות מיוחדת בצל הקורונה: "נפתח את היריד בהתאם לכללי התו הסגול שנקבל ממשרד הבריאות בסמוך לאירוע. בנוסף, קבענו מדיניות ביטולים גמישה מאוד לטובת המציגים והאורחים, כדי לנטרל חששות מהזמנת דוכנים וביתנים. מתקיימים אצלנו דיונים על עוד רעיונות בהשפעת הקורונה".
כפי הנראה כעת, היריד יתקיים בביתן אחד בלבד בגני התערוכה. ביריד הקרוב תקבל תיירות הפנים דגש גדול וחזק יותר מבעבר. אתרי תיירות בישראל יהוו את עיקר היריד, ולא יהיו שוב בבחינת "טפל" לעומת מציגים של תיירות בינלאומית. איל שמואלי מדווח על גילויי התעניינות מצד תיירנים בחו"ל שכבר עתה מבררים אפשרויות ומחירים לשכירת שטחי תצוגה והפקת אירועים ומסיבות עיתונאים בIMTM. "עד פברואר 2021 יש עוד יותר מחצי שנה, ויתכן מאוד שכבר יימצא חיסון לקורונה. זה ישפיע מאוד על התיירות העולמית, ועל יריד התיירות העולמי בישראל" אומר שמואלי.