בית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה, חייב את חברת התעופה הרוסית אירופלוט לשלם פיצויים 32 אלף₪ ל-7 נוסעים ישראלים, בעקבות עיכוב בטיסת המשך לבנגקוק. בנוסף, חברת התעופה חויבה לשלם לנוסעים פיצויים לדוגמה בשל אי אספקת מזון.

בכתב התביעה שהגישו 7 הנוסעים בסיוע של עורך דין לענייני תעופה אהוד פאי טענו שהם רכשו כרטיסים לטיסות של חברת אירופלוט, אשר הראשונה שבהן אמורה הייתה להמריא מתל אביב למוסקבה ביום 10.01.18 בשעה 13:10 בצהריים, ולאחר מכן הם היו אמורים להמשיך בטיסה נוספת של אירופלוט ממוסקבה אל בנגקוק, שהייתה אמורה להמריא באותו היום בשעה 21:45 בערב.

אולם לאחר נחיתתם בשדה התעופה מוסקבה (בסמוך לשעה 18:00), הם נדהמו לגלות שטיסת ההמשך שלהם לבנגקוק נדחתה, והם נדרשו להמתין בשדה התעופה במשך מספר שעות בחוסר וודאות ומבלי שניתן להם כל הסבר, מה גם שלטענתם לא נכחו במקום נציגים מטעם אירופלוט שדיברו עברית או אנגלית, ולכן הם נזקקו לשירותיו של נוסע דובר רוסית, שנדרש לתרגם לנוסעי הטיסה את המתרחש.

לדברי הנוסעים כעבור שעות של המתנה בשדה התעופה במוסקבה הם פונו לבסוף למלון, בעת שרר במוסקבה קור עז של כמינוס 10 ללא ביגוד חם, ולאחר מכם הם נדרשו לשוב לשדה התעופה בסמוך לשעה 6 בבוקר, עד שהמריאו לבסוף בשעה 9 בבוקר, ובאיחור של למעלה מ-10 שעות.

לאור זאת ביקשו הנוסעים בתביעתם, לקבל פיצויים גם בגלל העיכוב הרב שחל בטיסתם, שגרם להם לטענתם להגיע לבנגקוק מותשים, ולאחר שנאלצו להפסיד יום מחופשתם ולילה במלון שהוזמן מראש, וחלקם אף הפסידו טיסות פנים בתאילנד, וכן ביקשו לקבל פיצויים על כך שחברת התעופה לא סיפקה להם לזמן המתנתם מזון, שתיה ושירותי תקשורת.

 

חברת אירופלוט טענה כי הנוסעים אינם זכאים לפיצוי, מכיוון שהעיכוב בטיסה נגרם בשל נסיבות שלא היו בשליטתה. במטוס לבנגקוק התגלתה תקלה שלא ניתן היה לצפות אותה מראש, והיא עשתה כל שביכולתה כדי לתקנה במהירות. עוד טענה חברת התעופה, כי היא סיפקה לנוסעים את שירותי הסיוע הנדרשים ואף פינתה אותם למלון,

השופט החליט לקבל את התביעה במלואה, וחייב את חברת התעופה אירופלוט לשלם לכל אחד מהנוסעים פיצויים בסך של כ- 4,500 ₪, בצירוף הוצאות משפט והחזר אגרה (ובסך כולל של כ-32,500 ₪).

עו"ד לענייני תעופה, אהוד פאי, מסר בתגובה: "אני שמח שבמקרה זה בית המשפט קיבל את טענות הנוסעים, וחייב את חברת התעופה לשלם לכל נוסע (בנוסף לפיצוי בגין ביטול הטיסה), גם תשלום נוסף של פיצויים לדוגמה לאחר שהוכח שהיא לא סיפקה לנוסעים מזון ושתיה כמתחייב בחוק.

במרבית המקרים חברות תעופה מסרבות לשלם לנוסעים פיצויים בגין עיכובי וביטולי טיסות בטענה שהדבר נגרם כביכול בשל נסיבות מיוחדות, וכתוצאה מכך הנוסעים מתייאשים בדרך. אך בחלק לא מבוטל מהמקרים ניתן להוכיח במסגרת הליך משפטי, כי העיכוב או ביטול הטיסה לא נגרם בפועל בשלב נסיבות מיוחדות, מה גם שבתי המשפט מפרשים מונח זה "נסיבות מיוחדות" באופן מצמצם, ולא מהססים לחייב את חברות התעופה לשלם לנוסעים את הפיצוי המגיע להם על פי החוק".

דובר נציגות אירופלוט בישראל אומר בתגובה: "….

One thought on “אירופלוט תפצה נוסעים על איחור 10 שעות בהמראה”
  1. שלום רב!
    קודם כל, יש לך אתר מצוין עם המון מידע שימושי.
    קראתי את הכתבה שלך (28.1.19) על הפיצויים בבית משפט בפתח תקווה לשבעה נוסעים ישראלים שנתקעו במוסקבה. אני לא מוצא את פסק הדין הזה. אתה יכול בבקשה להפנות למספר ההליך או לפסק הדין באינטרנט?

כתיבת תגובה

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן