בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

רכבל חדש נחנך בחרמון

רכבל הקרוניות החדש באתר החרמון הוא בעל הספק העלאת נוסעים של 2400 איש בשעה, לעומת הרכבל הישן שהוביל כ- 700 איש בשעה. מדובר בשדרוג משמעותי לאתר מבחינת טכנולוגית, זמן נסיעה וקיצור התורים לעלייה ברכבל. אחד מיתרונותיו החשובים הוא האפשרות להעלות להר גם מוגבלים ונכים בכסאות גלגלים.

בהקמת הרכבל, נבנו 10 עמודים בגובה 7 מ' הנמוך ועד 22 מ' הגבוה ביותר, ובתחנה התחתונה נבנה מחסן אשר ישמש לאחסון הקרוניות במהלך סופות שלג. הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ותנאי מזג אוויר קיצוניים מהרכבל הפתוח. רכבל הקרוניות ישים קץ לתורי המבקרים בחורף לעלייה לפסגת ההר, משך הנסיעה יתקצר מ-15 דקות ל- 5 דקות בלבד לכל כיוון.

ברכבל החדש 42 קרוניות במשקל 750 ק"ג כל אחת. בכל קרונית יעלו 8 אנשים. הקרונית עונה על תקני הנגישות ויכולה להכיל בנוסף לנוסעים עד 2 כסאות גלגלים בו זמנית, היכולים לעלות על הקרונית באופן עצמאי תוך כדי נסיעה.

הרכבל החדש נבנה על תוואי של הרכבל הישן. פירוקו הסופי של הרכבל הישן כלל פירוק עמודים, כבלים וכיו"ב, ורק אז החל תהליך הקמת הרכבל החדש בו לקחו חלק עשרות מנופים, מאות טונות של ברזל, אלפי קוב בטון, ומנופים מיוחדים שהובאו לסייע בהקמת 2 עמודים מעל 20 מ'. הרכבל החדש עלה 15 מיליון שקלים.

הנהלת אתר החרמון שמה לעצמה מטרה מרכזית, לשדרג ולפתח את האתר כאתר תיירות ובילוי רב שנתי  מוביל ולא רק כאתר שלג וסקי.  חורף 2019, הסתיים ונרשם כעונת שיא מבחינת כמויות השלגים ומספר ימי הסקי באתר. 62 ימי סקי נרשמו בחורף האחרון

אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון: "רכבל הקרוניות החדש שהוקם באתר החרמון מהווה בשורה של פיתוח ושדרוג האתר. מדובר בעורק התנועה המרכזי שישרת את אלפי המבקרים שפוקדים את האתר בכל ימות השנה, הרכבל יצמצם תורים והמתנות וישפר בעשרות מונים את חווית הביקור בפסגת החרמון. אני גאה לעמוד בראש צוות מיומן שהוביל את תהליך הקמת הרכבל תוך הקפדה על דרישות בטיחות מחמירות. אנחנו גאים לפתוח את חורף 2020  עם בשורה לציבור הישראלי, תקופה חדשה מתחילה באתר החרמון, מדובר בהשקעה אדירה שקיבלה הנהלת החברה באומץ, עוד בשנת 2018, שנה שהייתה דלה במשקעים. חזון האתר הוא להיות מרכז בילוי ונופש תיירותי 365 יום בשנה ואנו נפעל להגיע ליעד הזה".

רפאל נווה, מנהל הפרויקט אומר: "עמדנו בכבוד במשימה שהוצבה לפנינו, התהליך היה מורכב, אך עמדנו בלוחות הזמנים, בסטנדרטים הכי גבוהים, תוך הקפדה על בטיחות ועבודה בגובה ובתנאי מזג אויר לא קלים. מדובר כאן בפרויקט מוצלח ביותר, מוצר מצוין שיהווה את מוקד הבילוי לכל ציבור המבקרים. כבוד גדול לכל השותפים בארץ ובחו"ל".

צילומים רפאל נווה

 

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן