בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

חידושים בכנס התאחדות סוכני נסיעות

התאחדות סוכני הנסיעות הגישה בג״ץ להוציא צו מניעה נגד ההנחיה שאוסרת על סוכני נסיעות בישראל למכור ביטוחי נסיעות. על כך דיווחה מנכ״לית ההתאחדות, חני סובול, בכנס לתיירות נכנסת ופנים. במקרה יצא שהבג״ץ הוגש בדיוק ביום הכנס, והמשתתפים בו היו הראשונים לשמוע עליו. החלטת המפקח על הביטוח במשרד האוצר נכנסה לתוקף למחרת הכנס, (אולם בינתיים נמצאה שיטה זמנית לעקוף את ההוראה).

עד לפני כשנתיים היתה מחלקת תיירות פנים בהתאחדות הנסיעות כמעט לא פעילה. מבחינת הסוכן העבודה דומה מאוד לתיירות יוצאת. גם העמלות דומות. כאשר מחירי הלואוקוסט שינו את הענף, החלה המנכ״לית חני סובול לעורר לפעילות את מחלקת תיירות הפנים בהתאחדות סוכני הנסיעות. הכנס השבוע היה אחד השיאים של הפעילות בתחומים אלה. הכנס נפתח בברכות של חני סובול, שהציגה נתונים סטטיסטיים על כניסות תיירים ועל לינות של ישראלים. אחריה ברכו אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, רועי כהן מלה"ב, ודוד גרנק, ראש ועדת התיירות הנכנסת בהתאחדות סוכני הנסיעות.

נועם קוריאט ממשרד התיירות הרצה על חידושי הדיגיטל בתחום התיירות העולמית בכלל, ועל אפשרויות דיגיטל שמציע משרד התיירות לשימוש הסוכנים.

לאחר ההרצאות העיוניות נערך מרתון של הרצאות קצרות על חידושי טרוול-טק. נציגי Top Agent הציגו מערכת מתקדמת לניהול משרדי נסיעות, ופתרונות להכנת סיורים בהתאמה אישית. רפאל אמזלג מחברת Manage My Trip הציג פיתוח דל פתרון לכל האתגרים הלוגיסטיים והשיווקיים בארגון קבוצות תיירים. הוצגה גם רשת חברתית בשם Wish Trip שמפגישה בין יעדים למטיילים ביותר מ90 מדינות. המנכ״ל אורי קרן הכריז בגאווה ״נבחרנו כאחד מעשרים הסטארטאפים המובילים בעולם התיירות.

לאחר מכן נערכו שני פאנלים במקביל. אחד עסק בתיירות נכנסת ואחד בתיירות פנים. נציגת משרד התיירות, מינה גנם, ציינה את המשמעות הגדולה של ענף התיירות על כלכלת ישראל. אצלנו הוא מהווה 2.8% מהתל״ג.

בפאנל הוצגו הבעיות החדשות והאתגרים שמציבה הצלחת התיירות הנכנסת. זאת בעיקר בתשתיות שאינן מתאימות לכמות התיירים שמגיעים. חסרים חדרי מלון, אוטובוסים לתיירים, מקומות חניה בסמוך לאתרים, וכדומה. במקביל התקיים גם פאנל בנושא תיירות פנים, שנפתח בהרצאה של ד"ר ירון ארגז מנהל המחקר והסטטיסטיקה במשרד התיירות. הוא הציג נתונים מעניינים על תיירות הפנים, ולאחר מכן נערך דיון מרתק בשאלה מהו האיזון הרצוי בין תיירות נכנסת לתיירות הפנים.

יוסי מסלם, מהוועד המנהל של ההתאחדות, מציע להשקיע בקידום תיירות פנים, באמצעות קמפיינים של הסברה וסרטוני פרסומת בטלויזיה. הוא מציע לתיירנים ולבעלי מלונות ואתרי אטרקציות לעשות מבצעי מכירות באמצעות סוכני הנסיעות, ולא באופן ישיר בתקשורת.

מר מסלם קובל על התיחסות משרד התיירות שמזניח את התיירות הפנים. ״ההשקעה של משרד התיירות בתיירות הפנים היא אפסית. שמענו את נציג משרד התיירות אומר שהתייר הזר מכניס יותר כסף לקופת המדינה. אבל לדעת זו לא צריכה להיות סיבה להזנחת תחום תיירות הפנים באופן שכזה״ אמר יוסי מסלם.

דוד גרנק, חבר הנהלת ההתאחדות, אמר שלדעתו יש לישראל יכולת לקלוט 10 מיליון תיירים בשנה. לדוגמה הוא הציג נתונים מאחד מתחומי ההתמחות שלו, במשלחות סטודנטים לתארים מתקדמים מחו״ל. לפני שנים אחדות הגיעו ארצה רק 4-5 משלחות סטודנטים זרים בשנה, ובשנה האחרונה הגיעו 180 קבוצות של תלמידי תואר שני.

עד כאן ״העצים״, אבל עלינו לראות גם את ״היער״. אחד הדברים החשובים בכנס זה עצם קיומו. התאחדות סוכני הנסיעות פעילה מאוד בהשוואה להתאחדויות סקטוריאליות רגילות, והיא עורכת גם כנסים וקורסים והשתלמויות שונות לחבריה. גם בכך היא מעצימה את מעמד הענף ואת חבריו. זה גורם לסוכנים רבים יותר לרצות להצטרף להתאחדות. משרדי הנסיעות מבינים שבלי מהלכים של חני סובול, הם יהיו חלשים יותר.

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן