חברת מסעות, החלה לשווק טיולי "קיימות – טבע וקהילה" בטנזניה ובהוטן המשלבים ספארי עם טבע פראי ושבטים קדומים, לצד מפגשים מרגשים עם הקהילה המקומית.
טרנד טיולי "קיימות", זוכה לתהילה בשנים האחרונות בקרב הקהל האמריקאי והאירופאי. כעת, תורו של הקהל הישראלי להתאהב בטיולים האותנטיים.
טיולי "קיימות-טבע וקהילה" במסעות הם טיולי בוטיק היוצאים אחת לחודשיים למשך 8 ימים מלאים, וכוללים קבוצה אינטימית של עד 15 משתתפים המלווים באופן צמוד בשני מדריכים- ישראלי ומקומי.
כחלק מהפעילות מוזמנים משתתפי הטיול לאסוף ציוד שהם אינם זקוקים לו למטרת חלוקה, כדוגמת בגדים, נעליים, איפור, שמיכות עבור תלמידי בית הספר, יתומים בבית ילדים, או לשכנים שמארחים אותם. הציוד המוטס מחולק בנקודות השונות במטרה לשמח את המקומיים.
מנתונים המפורסמים בדו"ח סקר של טיולי ברי-קיימא של חברת בוקינג (Booking.com) עולה כי 60%-70% מהמטיילים בעולם מעדיפים לטייל באופן בר קיימא, לקחת חלק בחוויות תרבותיות אותנטיות וליצור אימפקט חיובי משמעותי במקומות בהם הם מבקרים. למרות ההייפ העולמי, עדיין 33% מהמטיילים בעולם סבורים כי מאתגר עבורם לתכנן חופשה בת קיימא באופן עצמאי ו-49% מהם מצהירים שהם אינם יודעים כיצד לעשות זאת.
חברת מסעות, זיהתה את הפוטנציאל האדיר שקיים בשוק העולמי המגלגל כיום מעל 200 טריליון דולר, ומציעה טיולי קונספט לטנזניה ולבהוטן, למשפחות, זוגות ולבני הגיל השלישי.
טיולי קיימות הם בעלי משמעות וערך חברתי, המשלבים בין טיול גיאוגרפי ביעד אקזוטי מסקרן, לבין תמיכה בקהילה המקומית. לדוגמה, לצד ימי ספארי בשמורות וטיולי טבע ברחבי טנזניה, חברי הקבוצה רשאים להעביר פעילות מעשירה של כשעה עם תלמידים בבית ספר, או בבית יתומים במידה ויחפצו בכך. בבהוטן, מדינה נידחת בהרי ההימאליה, קבוצת המטיילים מתארחים ולנים לילה אחד אצל משפחה מקומית המתגוררת בהרים ובכך תומכת בהם כלכלית. מינון המפגשים עם הקהילה המארחת, מאוזן ומייצר חלוקה אידיאלית בין השניים תוך הקפדה על מפגשים קצרים השזורים בחלק מפעילויות הטיול.
גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות, אומר: "טיולי קיימות היא נישה חדשה ובתולית לקהל הישראלי, החודרת אט אט לתודעה הציבורית, בשונה ממדינות העולם עבורם הנושא מוכר יותר. זה לא סוד שהנוסע הישראלי, חובב הטיולים המושבע, מחפש לא פעם סוג אחר של טיול המלווה בריגוש, כזה שיותיר חותם ייחודי שלא כל אחד זוכה לחוותו. כאן בעצם טמון הסוד למקור המשיכה, לחוויה חד פעמית זו שמוגדרת לא פעם כטיול משנה חיים, בשל הערך החברתי הרב שהוא טומן בחובו".
עוד הוסיף רווה "טנזניה היא יעד מרתק ופחות מתויר המשלב ספארי, טבע, תרבות ומפגשים עם מקומויים המייצרים חיבור בלתי נשכח. מרגע פרסום טיולי קיימות לציבור הרחב, אנו רואים סקרנות ועניין רב, כך שאנו צפויים להשיק יעדים נוספים תחת קונספט זה, כדוגמת בהוטן אחד היעדים המובילים לטיולי קיימות. טיולים אלו אידיאלים למשפחות ומהווים אלטרנטיבה ייחודית לטיולי בר/ בת מצווה. החזון שלנו במסעות הוא לתת מענה לכל אדם המבקש לטוס בטיול מאורגן לכל יעד ולכל צורך בכל נישה אפשרית".
אסנת חביב, מפתחת מחלקת טיולי קיימות בחברת מסעות, מוסיפה: "קטגוריית טיולי הקיימות ללא ספק מותירה חותם ומספקת חוויה יוצאת דופן בעולם התיירות. ניתן לראות שבטיולי הפיילוט שהוצאנו ליעד, בלט החיבור המרגש שנרקם במהלך הטיול בין המטיילים לתושבים המקומיים. חיבור זה מדגיש חלק משמעותי ועוצמתי מחוויית הטיול הנחרטת בזכרון המשתתפים למשך שנים רבות. אנו מאמינים שהשוק שנמצא בחיתוליו בישראל, יצמח ויהווה חלק משמעותי מטיולי הקונספט".
צילום דבורה אלתוני