בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

אלסה ארס ברוש בתערוכה חדשה

תערוכת יחיד של האמנית אלסה ארס ברוש מציגה סדרת עבודות חדשה הבוחנת את החיים במאה ה־21 מבעד לעדשה של היברידיות תרבותית ושל ההקשר הפוסט־דיגיטלי, בו מיטשטשים הגבולות בין מציאות לווירטואליות. ברוש, ילידת איסטנבול, יוצקת אל תוך יצירתה את מסעה האישי – מסע של זהות מרובדת. המעבר שלה למערב חשף את עוצמת שורשיה המזרח־תיכוניים והצית עיסוק מחודש בשאלות של זהות, שייכות והשפעתה של התרבות הדיגיטלית.

סדרת הציורים של ברוש בוחנת את ההשפעות הפסיכולוגיות של החיים הדיגיטליים: השאיפה לשלמות, התפרקות האגו, והתשוקה הממכרת לתשומת לב ולקשר מקוון. בלונים אנתרופומורפיים – שנוצרו בעזרת דימויים דיגיטליים– הם מוטיבים חוזרים המופיעים בציוריה כסמלים לשבריריות הזהות בעידן הדיגיטלי. צורות אלה מהדהדות אווטרים, אימוג'ים ואת האופי החולף של האישור החברתי ברשתות. בהתמודדות עם הסתירות והחרדות האישיות שלה, ברוש יוצרת מרחב שבו הגוף הפיזי והעצמי הדיגיטלי מתקיימים במתח מתמיד. דרך ציור פיגורטיבי וטכניקות זיגוג מסורתיות, חזונה האמנותי הוא עדות לנקודת מבטה הייחודית, המעוצבת על ידי רקע רב-תרבותי וניסיונה האישי לנווט בין נופי תרבות מגוונים. יצירתה משקפת לא רק התבוננות בעִידן הדיגיטלי, אלא גם חקירה אישית מעמיקה של זהות, שייכות והמצב האנושי.

ברוש מציבה עצמה כמשקיפה וכמשתתפת בו־זמנית. עבודותיה משמשות כאזהרה טראגי־קומית, הקוראת לנו לתהות מי אנחנו  ומה אנו הופכים להיות  נוכח המַרְאָה של העידן הדיגיטלי. באמצעות ציורים של דימויים שנוצרו בעזרת בינה מלאכותית ובשימוש בבלונים אמיתיים כדימויים פיגורטיביים, ברוש מתמודדת עם הסתירות והחרדות שלה ומספרת את סיפורו של ה- Homo Digitalis – שלב אפשרי בהתפתחות האנושית, שבו הטכנולוגיה נטמעת בזהותנו והופכת אותנו לישויות אנושיות ודיגיטליות כאחד. זוהי אבולוציה שאינה רק של הכלים בהם אנו משתמשים, אלא גם של הדרך שבה אנו מגדירים את עצמנו ואת מקומנו בעולם.

האוצרת- נטלי ורטהיימר.

התערוכה תיפתח ב29 למאי בגלריה ורטהימר ב נמל תל-אביב, כיכר פלומר 8, מבנה 36, ותהיה פתוחה לקהל עד 3 ביולי. הכניסה חופשית.

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן